י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ערב פסח: המבחן האמיתי שיגלה לנו מי אנחנו

ערב פסח עם כל הלחץ והבלגן, הוא הזמן הטוב ביותר לבחון את הסבלנות שלנו והאם הצלחנו להשתפר

ערב פסח: המבחן האמיתי שיגלה לנו מי אנחנו

שאל אותי פעם אדם: כבר תקופה ארוכה שאני עושה כל מיני פעולות כדי לשנות את החיים שלי לטובה. אני ממש עובד קשה על עצמי ואני רואה שינויים, אבל איך אדע שבאמת הצלחתי? שהשינויים כאן כדי להישאר?

עניתי לו בפשטות: בדוק את תגובתך במצבי לחץ. תשווה את התגובות שלך לפני שנתיים בזמנים לחוצים לתגובות שלך נכון להיום בשעות לחץ, אם יש שינוי לטובה בתגובה בזמן לחץ הצלחת להחיל על עצמך שינוי אמיתי.

מסתובבת אמירה עכשיו בערב פסח שאם לא מתרגזים בבית וצועקים אחד על השני או על הילדים לא יוצאים ידי חובת פסח. משפט זה אומנם נאמר כבדיחה אך ברוב המקומות זהו באמת המצב וכאן נבחן השינוי שאדם מנסה להביא על עצמו.

במצבים של לחץ באמת אפשר לראות את האופי האמיתי של האדם. מה שטמון לו עמוק בלב.

בערב פסח כשיש לחץ וצריך להוציא הרבה כסף, ולא משנה כמה מנסים להתארגן מראש תמיד יש עבודה עד הרגע האחרון ותמיד מגלים ששכחנו משהו ברגע האחרון ותמיד יבוא מישהו אחר עם העצבים שלו ויוציא אותם עלינו. זה לחוץ. ולפעמים זה ממשיך לתוך החג עצמו. כשעומדים בפקק בדרך לטיול. כשנגמר משהו שאין איך לקנות באמצע החג כשהילדים בוכים שמשעמם להם שנופלים עלינו אורחים בלי הודעה מוקדמת כשדברים משתבשים כי אלה החיים... וכו'.

כמובן שבימים לחוצים שכאלה יותר קשה להתנהג בצורה אדיבה וסובלנית ולכן זו בעצם דרך לבחון את עצמנו עד כמה אנחנו סובלניים באמת.

בעצם מה שהופך אותנו לאנשים טובים יותר זאת התגובה שלנו בזמנים כאלה, למשל מישהו מהמשפחה הרגיז אותנו. נכון שהכי פשוט זה להתרגז והעצבים עולים יותר מהר בימים כאלה. החוכמה היא ללמוד לנשום עמוק לפני תגובה. להראות שאנחנו טובים וסבלניים באמת.

ברגע שנדע שכל תגובה בשעת לחץ היא מבחן בשבילנו. התגובה שלנו היא זאת שתעיד עלינו מי אנחנו באמת. עצם הידיעה הזאת תגרום לנו להגיב אחרת.

לא סתם אמרו חז"ל: אדם ניכר בכיסו, בכוסו וכעסו.

כמובן שיעזור לנו יותר אם נדע לשים את הדברים בסדר עדיפויות נכון.

מסופר על אישה שרצתה להזמין את אמא שלה לליל הסדר. ובעלה ידע שהאמא לא מחמירה בעניין חמץ כמו שהוא מחמיר. החליט הבעל שמאחר וכך הוא מעדיף שחמותו לא תגיע אליו לחג. הוא חושב שעדיף לשמור על הנהגות חמץ. חמותו נפגעה מאוד מאחר והייתה אלמנה ולא היה לה עם מי לעשות את החג דבר שגרם לה לצער רב.

אותו אברך פנה לרב השכונה וסיפר לו בגאווה כיצד החליט למנוע מחמותו להגיע לחג כדי לשמור על הנהגותיו והרב הוכיח אותו שחמץ אפשר למכור אבל צער של אנשים אי אפשר לתקן.

כדאי לנו לשים לב לפני שאנחנו מחליטים החלטות או עושים מעשים שיכולים לגרום צער לאנשים אחרים - מה באמת נכון לעשות. מה באמת אלוקים מצפה מאיתנו. לפעמים לצעוק על ילד בשעת לחץ בגלל שהכניס חמץ פוגע בילד בצורה שקשה לתקן, אבל את החמץ תמיד אפשר לנקות.

בתפילה שנבער את כל החמץ מהלב שנהיה אדיבים וסבלנים תמיד בשעת רוגע ובשעת לחץ.

חג פסח כשר ושמח!!

מרדכי רוט הינו מטפל רב תחומי ברפואה טבעית, מטפל בבעיות גב וצוואר, התעמלות רפואית, סכרת וירידה במשקל, מאמן אישי בגוף ונפש ומחבר הספר 10 דקות לבריאות שלך.
לתגובות הארות והערות [email protected] :
מרדכי רוט זמני לחץ ערב פסח מבחן סבלנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד