י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

החרדי שניצל מתאונת האוטובוס: "זה נס"

מיכאל תורג'מן, שניצל בתאונת האוטובוס במנהרת הכרמל בחיפה, בירך 'הגומל' ושיתף את בחדרי חרדים ברגעי הזוועה שעבר

צילום: מיכאל תורג'מן
צילום: מיכאל תורג'מן

 

מיכאל תורג'מן, חרדי שניצל בנס בתאונת האוטובוס במנהרת הכרמל בחיפה ביום חמישי האחרון ושוחרר לביתו בערב החג, מספר ל'בחדרי חרדים' על החוויה הקשה.

"עליתי על קו 101 ממרכזית חוף כרמל למרכזית לב המפרץ, האוטובוס שנוסע דרך מנהרות הכרמל ומקצר את הדרך הארוכה. הנהג היה שאנן מאוד. ישבתי מושב אחד לפני סוף האטובוס, האוטובוס היה מלא בעיקר בחלק הקדמי, לפחות 70 איש היו על האוטובוס כשבערך 20 מתוכם עמדו.

"דקה אחרי שנכנסנו למנהרות הכרמל, הרגשתי התנגשות עוצמתית בקיר. הוא עלה על הגדר ונכנס בבטונדות. האוטובוס היה דו-מפרקי אבל הוא לא נסע מהר. אני ישבתי בצד השמאלי של האוטובוס - צמוד לקיר שהתנגש, וממש ניצלתי בנס. קורות בטון של המנהרה התנתקו לגמרי מהמקום וצנחו על גג האוטובוס, זה נס שאנשים לא נפגעו מזה קשה".

לדברי מיכאל, "אני עפתי באוויר מהמושב לאמצע האוטובוס, הייתי בטוח שזה פיגוע לאור המצב הביטחוני, תןך כדי ההלם שאני שרוי בו אני מחפש את המחבל ולא מוצא, עד שהבנתי שזו תאונה. כל הנוסעים היו מרותקים לריצפה, כל הזכוכיות התנפצו עלינו זה היה מטורף, הנוסעים לא הבינו את עצמם, כולם היו אחוזי אמוק והלם".

ומה היה ברגעים שלאחר מכן?

"ניסיתי לעזור לפצועים אבל לא הצלחתי, הרגשתי איבוד הכרה. לא הצלחתי לנשום מלחץ האנשים. ניסיתי לצאת בין הנוסעים החוצה ולא הצלחתי, הדלת האחורית לא הצליחה להיפתח כתוצאה מהתאונה, ניפצנו את החלון הקדמי ויצאנו דרכו. הייתה עגלה עם תינוקת שיצאה במצב קל, התינוקת ממש עפה. לידי ישב שוטר שעזר להרבה פצועים, הוא נראה לי היחיד שנשאר בפוקוס".

תורג'מן ממשיך ומשחזר את זירת התאונה. "היה הרבה דם בריצפת האוטבוס, זה היה זירה מטורפת כמו מרחץ דמים. כשיצאתי מהאוטובוס לא הצלחתי להחזיק מעמד והתמוטטתי לרצפה, תוך שאני מזעיק כוחות חילוץ והצלה, הם הגיעו תוך 10 דקות. היה שם איש ביטחון של מנהרות הכרמל שפשוט הסתכל ולא עשה כלום, התחלתי לזעוק אליו אנשים פה מדממים. התקשרתי 3 פעמים למד"א, אבל עד שהגיעו לקח הרבה זמן".

ראית את הבחורה אור אלבז ז"ל, שנהרגה?

"כן, סייעתי לה להיחלץ אבל למרבה הצער היא נפטרה, היא הייתה מחולקת לשני חלקים, החלק העליון של גופה היה מחוץ לאוטובוס והחלק השני נלכד בתוך האוטובוס. היא הייתה מרוסקת. ניסיתי להעיר אותה ולעזור לה אבל היא לא הגיבה. נהג האוטובוס נשאר על מקומו באוטובוס 7 דקות בהלם של ממש ובכה. הוא לא קלט שהייתה תאונה, היה עדיין בשוק. אנשים שהיו עם רכבם בקרבת האוטבוס הגישו לנו מים".

יש לך מושג למה קרתה התאונה?

"הטענות שהתאונה התרחשה בגלל המשאית שהייתה מאחורינו לא נכונות. הנהג פשוט איבד שליטה מסיבה לא ברורה".

לסיום, מיכאל מסכם את הנס שעבר: "אני ניצלתי בנס: בהתחלת הנסיעה עמדתי בחלק הקדמי של האוטובוס אבל היה חם וחנוק, עד שמצאתי בסוף האוטובוס מקום אחד... אם הייתי נשאר מקדימה לא חושב שהייתי נשאר בין החיים. זה נס. בירכתי הגומל בחג הפסח".

 

האם הנהג אשם?
כזכור ביום חמישי האחרון התרחשה תאונת אוטובוס במנהרות הכרמל בחיפה - 54 בני אדם נפצעו ופונו לבתי החולים: רמב"ם, כרמל, בני ציון ונהריה.

למחרת נפטרה מפצעיה אור אלבז ז"ל. מרבית הפצועים שוחררו, מלבד 6 פצועים שעדיין מאושפזים במצב קשה. נהג האוטובוס אמר בחקירתו כי "הייתה בעיה בהגה, האוטובוס פשוט הלך ימינה ולא הצלחתי לייצב אותו". ומנגד נוסעים באוטובוס טוענים: "הנהג לא היה מרוכז, היה עסוק בהחזרת עודף".

חוקרי התנועה במשטרת ישראל יבדקו אף את אוטובוס אגד ככל הנראה כבר היום, בניסיון לקבוע באופן וודאי האם קרתה בו תקלה. מנגד כבר אתמול הבהירו אנשי חברת אגד, כי האוטובוס היה מדגם חדיש, ולכן סביר שלא תקלה היא שהביאה לתאונה. הנהג עצמו חשוד בהריגה ושוחרר לאחר חקירתו למעצר בית. במהלך הדיון על הארכת מעצרו הוא פרץ בבכי.

עו"ד ערן בר אור פרקליט של הנהג במהלך הדיון: "אין לו עבר של עבירות תנועה, העבירות שצוינו שורבטו כלאחר יד בשל ההד הציבורי. סטייה מקו נסיעה מצדיקה לכל היותר עבירה של גרימת מוות ברשלנות. גם בוחן התנועה הודה שלא ניתן לשלול פגם טכני ברכב".

תאונת אוטובוס ניצול חיפה הגומל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד