י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הראשל"צ נגד הח"כים: "רוצים דיין מגולני"

בשיעורו השבועי התייחס הגר"י יוסף לבחירת הדיינים, וסיפר על חוסר ההבנה של הפוליטיקאים בנושא • בסיום, כיבד את הגר"צ בוארון לשאת דברים

הראשל"צ הגר"י יוסף. צילום: יעקב כהן
הראשל"צ הגר"י יוסף. צילום: יעקב כהן

הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף תקף הערב (מוצ"ש) בסיום שיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים בירושלים, את מינוי הדיינים על ידי ראשי השלטון שאינם מבינים בדיינים.

בדבריו אמר "יש רבנים עם כיפה שחורה שהולכים בשיטה של אבי מרן הגר"ע יוסף בכוחא דהיתרא, ויש דיינים עם כיפות סרוגות שהם הכי מחמירים".

"יש היום הרבה בעיות של פסולים לבוא בקהל, נכנסים לעובי הקורה או לעקור את הקידושין ואם זה להתיר עגונה שבעלה מעכב אותה בגט, כמו הגאון רבי ציון בוארון שהיה מביא לאבי מרן פסקים בכוח דהיתרא שהיה לו, משהו מיוחד ממש, ותמיד מרן היה כותב לו 'יפה דן', 'יפה הורה', והיה מחזק את הפסקים שלו".

"נפגשתי עם כמה ראשי השלטון, שרים וכל מיני חברי כנסת, חושבים שהם מבינים בדיינים. ישבנו פעם אחת בדיונים ואחת הנציגות אמרה 'הוא רוצה להיות דיין, הוא היה בגולני', מה זה? ככה בוחרים דיין בישראל? מחפשים דיין, לא מחפשים רמטכ"ל. תגיד יש לו כוח דהיתרא, זה אכפת לו מעם ישראל, יושב בדין עד שעה מאוחרת ופותר תיקים, זה מה שצריך לחפש. צריך לחפש אחד שיש לו כוח דהיתרא".

בסיום דבריו בירך את המאזינים בברכת פסח כשר ושמח וביקש שתהיה סיעתא דשמיא. "זה לא פשוט אם לפעמים דיין כותב איזה תשובה והוא בטוח שככה ההלכה, ובסוף מגלה ראשון או אחרון וככה נפל הפסק, לכן צריך שתהיה סיעתא דשמיא".

בסיום השיעור כיבד את הגאון רבי ציון בוארון לברך את הקהל במעמד הקבלת פני רבו שנערך במקום. כמו כן השתתף במקום הגאון רבי שמואל רבינוביץ רב הכותל והמקומות הקדושים שהיה הרב המקדים.
הרב יצחק יוסף ראשי השלטון הרב ציון בוארון שיעור בלווין מינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד