י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאות פעילי ימין מתכננים עליה להר הבית במהלך ימי החג

משטרת מחוז ירושלים בכוננות שיא, עקב כוונתם של מאות פעילי ימין לעלות בהר • אלוף פיקוד העורף הוציא צווי הרחקה

שוטרים בהר הבית, צילום: פלאש90
שוטרים בהר הבית, צילום: פלאש90

משטרת ישראל תתגבר החל מהבוקר (א') את כוחותיה בסביבות העיר העתיקה בירושלים, זאת משום כוונתם של מאות פעילי ימין לעלות הבוקר להר הבית.

על פי הסיכומים המוקדמים, עליית יהודים להר תותר בין 7:30 ל-11:00 בבוקר, ומ-13:30 עד 14:30 אחר הצהריים. מעבר לכך לא תותר כניסת יהודים להר, מחשש להפרות סדר.

שבתי בנדיט מדווח בוואלה כי האלוף יואל סטריק, מפקד פיקוד העורף, הוציא צווי הרחקה לפעילי ימין מירושלים, זאת בניסיון למנוע פרובוקציה והסלמה. יש לציין כי בערב החג ניסו כ-15 פעילי ימין לעלות להר עם גדי בכדי לקיים את מה שהם מכנים "קורבן פסח", והמשטרה עצרה אותם בטרם הצליחו.

לדברי איש הר הבית יהודה גליק, בשיחה עם בנדיט, לדברי פעיל הימין יהודה גליק, "במהלך השבוע, בכל בוקר, צפויים להגיע עשרות ומאות יהודים להר הבית. אנחנו מקווים שכמה יותר יגיעו לסייר במקום המקדש. המשטרה מכירה את הסיורים האלו ואני מקווה שהכול יעבוד כמו שצריך".

מהמשטרה נמסר כי - "שוטרי משטרת ירושלים, לוחמי מג"ב ומתנדבים יתפרסו ברחבי העיר, במקומות הומי קהל, במרכזי קניות ושווקים, סביב העיר העתיקה וסמטאותיה ובאזור בתי הכנסת, לשם שמירת הסדר והביטחון, אבטחת המתפללים, הסדרה והכוונת התנועה". עוד נמסר כי "משטרת ירושלים תנקוט מלאכת מחשבת של איזונים על מנת לאפשר לכלל המתפללים משלוש הדתות לממש את חופש הדת והפולחן, בצד השמירה על שלומם וביטחונם האישי. אנו מצפים שהשיח הציבורי בתקופת החג יתאפיין בסובלנות ובכבוד הדדי".


מהומות בהר הבית בחג סוכות האחרון
הר הבית יהודה גליק פעילי ימין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד