כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

נשות הכותל קיימו טקס 'ברכת כוהנות' מצומצם

למרות החלטת היועץ המשפטי, נכנסו כמה מנשות הכותל לרחבה וביצעו את הפרובוקציה בהשתתפות שלוש כוהנות בלבד

הכותל המערבי, צילום: פלאש90
הכותל המערבי, צילום: פלאש90

בסוף זה קרה - נשות הכותל קיימו הבוקר (א') טקס 'ברכת כוהנות' מצומצם ברחבת הכותל המערבי, בהשתתפות שלוש כוהנות בלבד, זאת חרף הוראת היועץ המשפטי לממשלה שאסר זאת.

לפי המידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הודיעה המשטרה כי תאסור על כניסה המונית של נשים לטקס ברחבת הנשים. בסופו של דבר, רק נשים בודדות נכנסו וקיימו תפילה מצומצמת, במהלכה ביצעו את "ברכת הכוהנות" הפרובוקטיבית.

בעמוד הפייסבוק של נשות הכותל, הם דיווחו על "תפילת שחרית חגיגית" ברחבת הכותל, על אף התנגדות שר הדתות והיועץ המשפטי. לטענתן, בתפילה השתתפו כ-200 נשים המזוהות עימן.

כזכור, ביום חמישי הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט בתום התייעצות, שלא לאשר את קיום טקס 'ברכת כוהנות' בכותל המערבי.

מלשכת מנדבליט נמסר כי "בלשכת היועץ המשפטי לממשלה התקיים היום דיון בנושא, בהשתתפות נציגי משרד רה"מ, המשרד לשירותי דת, רב הכותל המערבי, וגורמי משרד המשפטים. בישיבה הוצגה עמדת רב הכותל והמשרד לשירותי דת, לפיו, עריכת הטקס של "ברכת כוהנות" איננה בגדר "מנהג המקום" ברחבה".

עוד נאמר בלשכה "טקס דתי של "ברכת כוהנות" לא מוכר, ובנוסף ממילא מעולם לא נערך ברחבת הכותל. לפיכך, עריכת הטקס אסורה בהתאם לתקנה 2(א)(1א) לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים. היועץ המשפטי לממשלה אישר עמדה זו מבחינה משפטית".
ברכת כוהנות נשות הכותל הר הבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד