י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

שובר שתיקה: הגאון רבי יהודה דרעי בראיון חג ל'בחדרי'

בראיון חג מיוחד מספר רבה של באר שבע הגאון רבי יהודה דרעי כיצד מקבלת המשפחה את חקירתם של האחים אריה ושלמה ומה דעתו האישית על הפרשה • מה הוא יודע על עסקי הנדל"ן של האח שלמה, האם הוא סייע גם לו עצמו? • צפו בדברים

שובר שתיקה: הגאון רבי יהודה דרעי בראיון חג ל'בחדרי'

רבה של באר שבע, הגאון רבי יהודה דרעי, בראיון חג מיוחד ל'בחדרי חרדים', מדבר על החקירה שאופפת את המשפחה, על תפקידו כרב העיר באר שבע ועל החג.

ימים לא קלים עוברים על המשפחה, אנחנו יודעים שאחיך אריה אמור להיחקר - איך זה משפיע?

"קודם כל הימים הלא קלים שעוברים עלינו מבחינתי זה קודם כל ההכנות המוגברות לקראת חג הפסח, עבודה רבה מאוד..." פותח הרב דרעי.

"לשאלתך לגבי אריה. אנחנו לא מוטרדים, אנחנו מכירים את רבי אריה ואת פועלו, אני סמוך ובטוח שהחקירה תמוצה והרשויות יעשו מה שהן צריכות לעשות. אין לי ספק שהצדק בעזרת ה' יישמע ויראה במהרה, אנחנו רגועים ואני חושב שכולם יכולים להיות רגועים. אני מקווה שכבר לקראת החג העננה הזו תתפזר ואריה יוכל להמשיך בעבודת הקודש שלו". (מה שטרם קרה. ע.ן.)

יצא לך לשוחח עם אחיך אריה?

"לא. שוחחנו אולי באיזה שהוא עניין משפחתי, אבל לא על הנושא הזה, כי זה פשוט אין מה לדבר על זה. מה גם שהוא בעצמו לא יודע על נושא החקירה אז אין הרבה מה לדבר".

יש עוד בני משפחה שקשורים לעסקים של שלמה מלבד אריה?

"לא מכיר את פרטי החקירה ואני לא רוצה להתעסק בנושא הזה. אני כפי שאמרתי סמוך ובטוח שגם אחי אריה וגם אחי שלמה פעלו ויודעים לפעול כפי שצריך לפעול, ואין לי שום ספק שבעזרת ה' אנחנו נתבשר בעניין הזה בשורות טובות עוד בימים הקרובים".



איך החקירה תשפיע על מפלגת ש"ס?

"כל העניינים הפוליטיים זה לא הכתובת ולא המקום. אני מעולם לא התעסקתי בעניינים פוליטיים ומה שדיברתי עכשיו זה על בסיס של אח ורק, אח כל מה שמעבר לכך אני פשוט מנוע ולא מעוניין להתעסק".

שוחחת עם אמא על החקירה?

"גם היא לא יודעת הרבה, אבל היא כמו כל אמא דואגת. היא עדיין לא התעוררה מהטראומה שלפני 20 שנה, כי אצל אמא הטראומה לא עוברת אף פעם. זה למעשה הדבר שהכי מעיק עלי זה האמא שלנו, שהיא לא אישה צעירה ולא אישה בריאה בכלל, ואני כואב את כאבה. ולכן למענה ובעיקר למענה הייתי רוצה שהרשויות יעשו את מלאכתם כמה שיותר מהר, כי מלבד האמא שנמצאת פה יש גם ילדים ונכדים ומשפחה גדולה, וכולנו רוצים לחגוג את חג הפסח בחירות אמיתית תרתי משמע".

מה אתה שומע מאמא בימים אלו?

"אמא דואגת אבל היא גם מכירה את הבנים שלה והיא בטוחה בצדקתם. יש לה את התקווה הגדולה אבל כמו כל אמא היא רוצה את הסוף".

אחיך שלמה, פחות מכירים אותו...

"אחי שלמה באמת לא מכירים אותו מספיק, וזה עיקר המעלה שלו. אדם מאוד צנוע, אדם שאילו היו יודעים כמה לב טוב שיש לו. אני לא רוצה לפרסם מעשיו הטובים אבל אני יכול לומר שהאדם הזה נותן הרבה מאוד צדקות, אולי אפילו מעבר ליכולתו, הכל בצנעה, ואת כל זה אני שומע לא ממנו אלה מכל מיני ארגוני צדקה שהיו בביתו או במשרדו ופשוט יצאו בהלם מרוחב הלב ומהאדיבות, והכל בצניעות וללא שום פרסום. אחי שלמה כפי שאני מכיר אותו כבר כ-50 שנה הוא אדם ישר, עורך דין במקצועו, ואני בטוח שכל העסקים שלו, עסקי הנדל"ן שלו, נעשו כפי שצריכים לעשות על פי חוק. הוא מכיר את החוק הרבה יותר טוב ממני ואנחנו מצפים שהכל יבוא על מקומו בשלום".

שלמה סיפר שעזר לאריה בחתונות של הילדים. האם גם אתה נעזרת ממנו?

"העניינים האישיים שלי אני מבקש שתשאיר בשבילי. אני אומר, שלמה עוזר לאחרים ובודאי שעוזר לבני משפחתו, ולא מציע להיכנס לכל מיני עניינים משפחתיים אישיים כי זה כבר מעל ומעבר גם למה שאפשר לצפות".

לסיום, הרב דרעי מעניק את ברכת החג לגולשי אתר בחדרי חרדים.
יהודה דרעי ראיון חג חקירה שלמה ואריה עסקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד