כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ליד בני ברק: סופר מאמא מוכר חמץ בפסח

גולשי 'בחדרי חרדים' נדהמו לגלות במוצרים שקנו בערב החג גם מוצרי חמץ • בעל החנות: "מה הסיפור שלכם? אני עומד למשפט אצלכם?"

תמונת אילוסטרציה
תמונת אילוסטרציה

 

מתרבות החנויות המוכרות בפרהסיה חמץ, כולל במרחק קטן מבני ברק: מתלונות ועדויות שהגיעו ל'בחדרי' עולה, כי ב'סופר מאמא' ברחוב ז'בוטינסקי בפתח תקווה, סמוך לתחנת הדלק פז, מוכרים חמץ. עוברים ושבים פנו ל'בחדרי חרדים' והתלוננו על כך שנכשלו בחשש חמץ בפסח.

מדובר בחנות על אם הדרך, שבמהלך השנה, נהגים העוברים ושבים בסביבה, עוצרים כדי לקנות בה מוצרים שונים. אחד מהם, נכנס כהרגלו, והופתע לראות 'עניינים כרגיל', החנות ממשיכה למכור חמץ, כשנציגי המקום כלל לא מבינים את השתאות הלקוחות שומרי התורה. הם מספרים אף לבחדרי חרדים זה ממש קטסטרופה.

לא רק עצם האיסור והאפשרות להכשלת קונים שאינם בקיאים דיים בכללים מהו חמץ ומה לא. מעבר לכך, המכשול גדל שבעתיים, כשהם מציינים כי הם ייחדו אזור מיוחד עבור שומרי המצוות, שבו יש מוצרים כשרים לפסח. כשכלל לא ברור האם הלכתית מותר לרכוש מוצרים כשרים, כשבאותה שעה נמכרים בסמוך מוצרים לא כשרים בכלל, וחמץ.

ביקשנו לשוחח עם בעל או מנהל החנות, והוא, באדיבות ראויה לציון, לא מבין על מה המהומה, הוא גם בטוח שהקצאת אזור למוצרים כשרים, היא צעד מכבד וראוי עבור הקונית הדתיים.

וכך מנהל החנות הגיב בשיחה עם בחדרי חרדים: "נכון אני מוכר כשר לפסח וחמץ, וגם פותח בשבת, למה אותה לקוחה נכנסה לקנות כאן? בעיה שלה. זה חנות נוחות לכלל הציבור. יש לקוחות שהם דתיים ויש לקוחות שהם לא דתיים. כשנכנס אדם דתי אני אומר לו מראש שאין כאן היתר מכירה ויש כשר לפסח ולא כשר לפסח. יש לי מחלקה קטנה ששם אני שמתי קצת דברים לפסח, אדם צריך להיות אחראי. מה הסיפור שלכם? אני עומד למשפט אצלכם?!"

שימו לב - לאורך החג, "בחדרי חרדים" מביא לידיעתכם את המקומות בהם פוגעים ברגשותינו.

אנו ב"בחדרי חרדים" נביא לידיעת הציבור את המקומות בהן פוגעים ברגשותינו ומפרים ברגל גסה את איסור מכירת החמץ בפסח. צרו קשר מיידית עם איציק מן, כתב בחדרי חרדים [email protected]

חמץ פסח פתח תקווה מכירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד