י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

2 אחים, בנו של מוסלמי ועוד 3 יהודים - בצמרת עשירי בריטניה

שני אחים יהודים ממוצא פרסי, שמעון ודוד ראובן, בראש רשימת עשירי בריטניה שמפרסם ה'סאנדיי טיימס' • עוד בצמרת: האוליגרך לן בלווטניק, רומן אברומוביץ ועוד • 'בחדרי' משרטט פרופיל ליהודים המובילים את הכלכלה האירופית

האחים ראובן
האחים ראובן

האחים היהודים בראש רשימת עשירי בריטניה: האחים דוד ושמעון ראובן, ועוד שורה של יהודים, מככבים בראש רשימת עשירי בריטניה ואירלנד המסורתית של ה'סאנדיי טיימס'.

היום כבכל שנה, מפרסם עיתון ה'סאנדיי טיימס' את רשימת עשירי בריטניה ואירלנד. השנה רבים ברשימה סבלו מזעזוע פיננסי והודחו מהפסגה. מי שלעומת זאת מככבים ברשימה הם האחים שמעון ודוד ראובן, ממוצא יהודי איראני.

האחים, יהודים מסורתיים, המעורבים בפעילות פילנטרופית ענפה, נולדו בבומביי להורים שהיגרו מאיראן. והיגרו לבריטניה עם אמם וסבתם בתקופת התיכון. הם החלו את דרכם ללא פרוטה בכיסם ושמעון אף לא סיים בית ספר.

דוד החל כסוחר מתכות, שמעון כסוחר שטיחים. הם הקימו יחד את חברת טראנס-וורלד שהשקיעה בנדל"ן. בשנת 1991 זיהו האחים את ההזדמנויות בברית המועצות המתמוטטת ורכשו תעשיית אלומיניום מופרטת. בשנת 2000 מכרו את טראנס-וורלד וחזרו לשוק הנדל"ן.

כיום הם הבעלים של מילבנק טאואר, שדה התעופה אוקספורד בלונדון ולונדון הליפורט ועוד. הונם מוערך על פי העיתון ב-13.1 מיליארד ליש"ט - עלייה של 3.4 מיליארד ליש"ט מהשנה שעברה. מה שמעניק להם את תואר האנשים העשירים ביותר באי הבריטי.

עוד ברשימה, במקום השלישי, יהודי נוסף, שכיכב קצרות, בראש הרשימה של שנה שעברה: ליאוניד בלווטניק, יליד מינסק שהיגר לארצות הברית. הוא עשה את הונו עם התמוטטות ברית המועצות. הוא רכש את חברת "צ'מינסקי נפט" ואת "סואל אלומיניום" והשקיע בנדל"ן ותקשורת. בין היתר רכש את חברת התקליטים וורנר מיוזיק גרופ תמורת 3.3 מיליארד דולר מאדגר ברונפמן הבן. הוא גם השקיע בארץ ורכש את השליטה בחברת כלל תעשיות.

הונו של בלווטניק, הצטמצם בשנה החולפת ב-1.58 מיליארד ליש"ט - ל-11.59 מיליארד ליש"ט.

מי שניצב במקום העשירי, הוא האוליגרך האוזבקי אלישר אוסמנוב. לפי מהדורת 2013 של המגזין פורבס הוא מדורג במקום ה-1 ברשימת עשירי רוסיה ובמקום ה-40 בעולם. אוסמנוב הינו יהודי לפי ההלכה שכן אמו יהודיה. אך אביו הוא מוסלמי ולפיכך מזהה עצמו כמוסלמי. ויש פה נקודה יהודית נוספת: אשתו היא יהודיה ספורטאית ממוצא רוסי, בשם אירינה ויינר.

עוד יהודי ידוע המככב ברשימה הוא רומן אברמוביץ', שכמו אחרים ירד מהשנה שעברה, וכיום הוא נמצא רק במקום ה-13, עם 6.4 מיליארד ליש"ט. לעומת המקום העשירי בשנה שעברה.

יהודי נוסף הנמצא קרוב לצמרת הינו נתן קירש, במקום ה-12. קירש יליד דרום אפריקה עשה את הונו בתעשייה וכימיקלים. הוא מושקע גם בישראל הינו בעל השליטה בחברת "מגל תעשיות בטחוניות" ומעורב בקרן מט"י.

מי שנכנס השנה לראשונה לרשימה הוא השחקן והקומיקאי סאשה ברון כהן, עם הון של 105 מיליון ליש"ט.,
בריטניה עשירים כסף לונדון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד