י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

אובמה בליל הסדר: "שהפסח הזה הוא האחרון בבית הלבן"

הנשיא ברק אובמה ערך ליל סדר בבית הלבן והוסיף מה נשתנה משלו: "שהפסח הזה הוא האחרון בבית הלבן"

אובמה בליל הסדר. צילום: ויקיפדיה
אובמה בליל הסדר. צילום: ויקיפדיה

הנשיא אובמה חגג ליל סדר בבית הלבן ובחר מה נשתנה משלו: "שהלילה הזה הוא ליל הסדר האחרון שלי בבית הלבן".

באיחור של יום חגג אמש הנשיא ברק אובמה בפעם האחרונה ליל סדר בבית הלבן.

הנשיא אובמה, הנשיא האמריקני הראשון שהנהיג ליל סדר בבית הלבן, החליט השנה לחגוג את ליל הסדר בחדר האוכל הישן והמפואר בבית הלבן, בחברת 20 מוזמנים יהודים ובני משפחתו.

"מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות", שאל הנשיא וענה: "הלילה הזה, ליל הסדר הזה שאנחנו חוגגים פה הערב הוא ליל הסדר האחרון שאנחנו חוגגים פה בבית הלבן".

"אני ואשתי", הוסיף, "היינו הראשונים שהתחלנו בשנת 2009 לחגוג בין כותלי הבית הלבן את ליל הסדר, חג שציפינו לו כל השנה בכיליון עיניים, והלילה זו תהיה הפעם האחרונה".

עוד הוסיף כי: "היום אנחנו חוגגים את חג החירות, ומתפללים על אלו שעדין לא זכו להיות בני חורין, אנחנו טובלים את העלים הירוקים במי מלח, לזכר דמעות העצורים שלא בצדק, כשאנחנו מזכירים את מכות מצרים אנחנו שופכים קצת יין מהכוס, כדי לזכור את אלה שסבלו ואלה שעדין סובלים, בזמן שאנחנו שרים את הפיוט "דיינו" אנחנו מביעים את תודתנו לאלוקים על הדברים הטובים".

הנשיא בירך לרגל חג הפסח את העם היהודי ואמר: "חג הפסח הוא חג עוצמתי ביותר, חג שבו יושבים יחדיו מליוני יהודים, בכל העולם, ומספרים את סיפור יציאת מצרים שהיווה בכל השנים השראה ותקווה לעם היהודי גם כשהעם היהודי היה בגלות ובעבדות".

מקורה של מסורת עריכת ליל הסדר בבית הלבן הוא ליל הסדר שנערך באופן בלתי רשמי בערב פסח תשס"ח, 19 באפריל 2008, על ידי שלושה חברי צוות של אובמה שהיה אז מועמד לנשיאות.

באותו יום שהו אובמה וצוות מסע הבחירות שלו בהאריסברג, פנסילבניה לקראת הבחירות המקדימות בפנסילבניה וחברי הצוות היהודים הבינו שהם לא יוכלו לשוב לבתיהם כדי לקיים את ליל הסדר בחיק משפחותיהם. שלושת חברי הצוות, השיגו "ערכת סדר" שכללה יין, מצות ועוד מארגון הלל באוניברסיטת פנסילבניה וערכו ליל סדר במלון. אובמה נכנס לחדר והצטרף. בסופו של ליל הסדר, כאשר הנאספים בירכו, "לשנה הבאה בירושלים", הוסיף אובמה ברכה משלו: "לשנה הבאה בבית הלבן".
ליל הסדר ברק אובמה סעודה מה נשנה הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד