י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאות מחסידי הרב ברלנד במפגן מחאה מול שגרירות דרום אפריקה

הרב בן השמונים נתון בתא מעצר, בתנאים קשים ותוך התנכלות - מה שהוביל את מאות תלמידיו לנהור הבוקר לתל אביב, לעצרת תפילה ותמיכה במנהיגם הכלוא • השגריר יצא החוצה אל המוחים, וזימן את נציגי "שובו בנים" פנימה

חסידי הרב ברלנד הבוקר מול השגריריות. צילום: עקיבא ווייס
חסידי הרב ברלנד הבוקר מול השגריריות. צילום: עקיבא ווייס

הבוקר (ב') מתקיימת מחאת ענק ותפילת שחרית של חול המועד, מול שגרירות דרום אפריקה בתל אביב. המחאה נערכת על ידי חסידיו ומעריציו של הרב אליעזר ברלנד, הכלוא בכלא ביוהנסבורג שבדרום אפריקה וממתין להסגרה.

החסידים זעקו "אנא השם הושיעה נא" למול השגרירות. במהלך התפילה, יצא השגריר הדרום אפריקאי וזימן ללשכתו את נציגי 'שובו בנים' פנימה על מנת לשוחח עמם.

לדברי המארגנים, עצרת המחאה תוכננה "אחרי שהושב במעצר בצינוק כאחרון הפושעים בחג פסח בצו שופט שלא התחשב בגילו ובחוות הדעת הרפואיות". הם אומרים - "הרב ברלנד כזכור עבר השתלת קוצב לב לפני כשנה, ומצב בריאותו בכי רע. הוא נתפס בידי המשטרה המקומית בבית החולים תוך טיפול רפואי, וכל המאמצים לשחררו בערבות לחג עלו בתוהו".



מצב זכויות האדם באפריקה ידוע לשמצה, והחסידים אף מצביעים על אופי אנטישמי שמלווה את הפרשה בסיקורה בתקשורת המקומית. בעצרת שיזמו חסידי הרב לפני כחודש בחברון, התייצבו למעלה מעשרת אלפים איש מכל רחבי הארץ.

כאמור, הבוקר החסידים הגיעו למחאה, לבושים בבגדי שבת לרגל חול המועד, להתפלל תפילת שחרית בשערי השגרירות, ולזעוק מרה על העוול שנעשה לרב בן השמונים. גם בנו של הרב - הרב נחמן ברלנד, הצטרף לקריאה לציבור לצאת למחאה הגדולה מול השגרירות.





















הרב אליעזר ברלנד דרום אפריקה מחאה יוהנסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד