כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רעידת אדמה: המממן הרפובליקני הגדול תומך בקלינטון

צ'רלס קוק, המממן הגדול של הרפובליקאים: קלינטון עדיפה על טראמפ • צ'רלס ואחיו תרמו מאות מיליונים למפלגה הרפובלקאית במרוצת השנים

גרוע כמו הנאצים. קוק על טראמפ
גרוע כמו הנאצים. קוק על טראמפ

רעידת אדמה במפלגה הרפובליקאית: התעשיין צ'רלס קוק, שיחד עם אחיו תרם מאות מיליוני דולרים למפלגה הרפובליקאית ולמועמדיה לנשיאות ולקונגרס במרוצת השנים, רמז אתמול (א'), כי הילארי קלינטון, המתמודדת המובילה על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות, עשויה להיות עדיפה על המתמודדים המובילים של הרפובליקאים, דונלד טראמפ וטד קרוז.

ההכרזה המפתיעה הזו מצביעה על השסע העמוק במפלגה הרפובליקאית שחוללה כניסתו של טראמפ למירוץ לנשיאות. הילארי קלינטון תפסה את מקומו של ברק אובמה כאויב הפוליטי מס' 1 של הרפובליקאים, וכבר עתה, יותר מחצי שנה לפני הבחירות לנשיאות, היא מוזכרת כ"הילארי הנכלולית" בכל התבטאות של פוליטיקאי רפובליקאי.

אמירה שמציגה את קלינטון כאופציה ראויה יותר בהשוואה להיצע הרפובליקאי היא לא רק התנתקות מהאורתודוכסיה המפלגתית אלא כפירה בעיקר. במונחים ישראלים, אפשר להמשיל את אמירתו של קוק להכרזה דמיונית של שלדון אדלסון, ששלי יחימוביץ' ראויה יותר לראשות הממשלה מאשר בנימין נתניהו.

האחים קוק הם התגלמות הממסד הרפובליקאי וקנו להם שם כאויבים הגדולים של הדמוקרטים ושל האיגודים המקצועיים. העובדה שאחד מהם, לפחות, מעדיף דמוקרטית על פני פוליטיקאי ממפלגת הבית שלו מצביעה על כך שהממסד הרפובליקאי לא יתמסר לטראמפ גם אם הוא יגיע לוועידת המפלגה כשלרשותו יותר מהמספר המינימלי של צירים שדרוש כדי לזכות במועמדות לנשיאות.

בראיון בתכנית "השבוע" ברשת ABC, לא התאמץ קוק להסתיר את אכזבתו מהתנהלות המתמודדים הרפובליקאים ומהרעיונות שהם השמיעו במהלך הקמפיין שלהם. כך, למשל, הוא הגדיר את תכניתו של טראמפ לאסור זמנית כניסת מוסלמים לארה"ב כ"מפלצתית". את רעיונו של המיליארדר להכין מאגר מידע על מוסלמים שחיים בארה"ב הוא תיאר כמשהו ש"מזכיר את גרמניה הנאצית". על הצעתו של קרוז למחוק את דאעש בשרשרת הפצצות מסיביות על שטחים שבהם מחזיק ארגון טרור, אמר קוק שזו "הפרזה מפחידה".

ובביטוי נוסף להתרחקותו של קוק מהחשיבה הרפובליקאית - ואולי מתמיכתו הפיננסית בה - דווקא בתקופה קריטית למפלגה, הוא שיבח את האייקון הדמקורטי ביל קלינטון. לדבריו, נשיאותו של קלינטון היתה טובה יותר "מבחינות מסוימות" מאשר נשיאותו של ג'ורג' וו. בוש שבא אחריו. "ביל קלינטון לא היה מופת בכמה היבטים של נשיאותו, אך כאשר מדובר בצמיחת הוצאות הממשלה, בוש הגדיל ההוצאות פי 2.5 בהשוואה לנשיאות קלינטון", אמר קוק.

המראיין: אם כך, האם ייתכן שקלינטון אחרת תהיה עדיפה על פני רפובליקאי?
קוק: "זה אפשרי".
המראיין: כבר בבחירות הקרובות?
קוק: "זה אפשרי".
המראיין: לא תוכל לראות עצמך תומך בהילארי קלינטון, או שאולי כן?
קוק: "ובכן, אנו נצטרך להאמין שמעשיה יהיו שונים מהתבטאויותיה (העכשוויות). וגם כאשר מדובר בפוליטיקאים רפובליקאים, לפני שנוכל לתמוך בהם אנו נצטרך להאמין שמעשיהם יהיו שונים למדי מהרטוריקה שהם משמיעים".

קלינטון לא התרשמה מהאיתות ממחנה האויב. בציוץ בחשבון שלה בטוויטר, היא אמרה שהיא "אינה מעוניינת בתמיכה מאנשים שאינם מאמינים בראיות מדעיות לשינוי האקלים הגלובלי ושמנסים להכביד על השתתפותם (של אוכלוסיות מסוימות) בהצבעות בבחירות". קלינטון לא נקבה בשמו של קוק, אך הוא קנה לו שם בהתנגדותו לכל מאמץ לאכוף על מפעלים תקנות להגנה על איכות הסביבה והוא תומך בדרישה לחייב מצביעים להציג תעודה מזהה לפני שיורשו לבחור.
דונלד טראמפ צ'רלס קוק הילרי קלינטון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד