י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

מעצבת חרדית בין אמני תצוגת נייר בקניון שרונים

בימים אלו מתקיים פסטיבל נייר ובו מציגים 70 אמנים את מוצגיהם • 2 בחורות חרדיות, מינה שולמן וסימי ווסרמן, מציגות שם אופנה צנועה • איך זה קרה? שאלנו אותן

אחת משמלות התצוגה
אחת משמלות התצוגה

בימי אלו של חול המועד פסח, מתקיים בקניון שרונים פסטיבל נייר. כל המוצגים שיוצגו במקום, יהיו מעיסת נייר. 70 אמנים השתתפו בפסטיבל ויצרו עבודות שונות. בין עשרות האמנים ניתן היה לזהות שתי בחורות חרדיות, צעירות, שהיו בולטות בשוני. השתיים, מינה שולמן, בת 20, חרדית – לומדת שנה שלישית עיצוב תעשייתי ועוסקת בעיצוב מוצר, וסימי ווסרמן, בת 18 וחצי מבני ברק, סטודנטית למחול ולומדת במדרשה בירושלים.

"התבקשנו לעצב תצוגת אופנה עשויה כולה מנייר עיתון", מספרות שולמן ווסרמן ל'לובי נשי'. "בהתחלה רצו שנעצב שתי חליפות גברים ושמלה לילדה, בסוף זה הפך להיות שש שמלות לנשים. לסימי וסרמן זה היה אתגר רציני, שכן היא לא עוסקת בתחום האופנה במקצועה. "תמיד אהבתי אופנה, בתיכון למדתי במגמת עיצוב אופנה, אבל לא חלמתי שיום אחד יבקשו ממני לעצב ועוד בנייר", היא מספרת. "היה מאתגר במיוחד להתארח בפסטיבל של אמנים מהמגזר הכללי, לעצב שש שמלות לתצוגת אופנה ושיהיו גם עם מעני ערכי למקום אותו אנחנו מייצגות" – אומרות שולמן וווסרמן. "מהמבט שלנו, בעמידה על ערכים כבחורות חרדיות" .

"חברנו יחד במטרה להוציא את השמלות הכי יפות, עדכניות, מרשימות - והכי חשוב צנועות. העבודה היתה מהנה מאוד, מלמדת, יצירתית ובעיקר חיברה אותנו למי שאנחנו ולערכים שלנו".

שלושה שבועות, זה הזמן שהיה להן כדי לייצר את השמלות. "עבדנו ימים ולילות" – הן צוחקות. "עוד לקח קצת זמן עד שיכולנו להתחיל כי חיכינו לתשובה מהמארגנים, שבסדר מצדם שניצור ליין צנוע בלבד. אחרת לא היינו לוקחות את העבודה כמובן".

כשבוע לפני חג הפסח הגיעו מינה וסימי לקניון, כדי להעמיד שם את המוצגים המוגמרים. "קיבלנו שם מקום שישמש חנות שטרם נפתחה. העמדנו את הבובות וחלק מהדברים נאלצנו להכין כמעט מחדש, שכן היה חוסר התאמה בין הבובות שקיבלנו", הן מספרות.

מנהל המקום שהגיע וראה את המוצגים, התלהב מאוד. על דגם אחד הוא אמר שבעיניו עדיין לא נראה גמור – אבל אין לו מילה אחת רעה להגיד על התערוכה שלנו. אין ספק שמבחינתנו מילאנו את השליחות, ותחושת הסיפוק היא גדולה במיוחד".

חלק משמלות התצוגה. צילום: באדיבות המצלם






אופנה תצוגת אופנה חרדית אמנים קניון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד