י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בליל בדיקת חמץ: גאב"ד קארלסבורג קידש את רעייתו בשנית • הסיפור המלא

הרב שאל: "תרצי להישאר איתי?" • רבי יחזקאל ראטה, גאב"ד קארלסבורג ומגדולי פוסקי ההלכה בארה"ב, קידש את רעייתו בשנית, לאחר שאושפז במצב קשה בבית החולים והתאושש במפתיע • מקורב: "מאחר והיה בין מוות לחיים - סבר שיש לקדש מחדש"

גאב"ד קארלסבורג בסידור קידושין. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
גאב"ד קארלסבורג בסידור קידושין. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

שיחת היום בניו יורק: גאב"ד קארלסבורג, הגאון הצדיק רבי יחזקאל ראטה, מגדולי פוסקי ההלכה בארה"ב, קידש את אשתו בשנית לאחר ששוחרר מבית החולים בערב פסח, בשל חשש הלכתי, ומשום שהיה במצב קריטי, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עם שחרורו מבית החולים, פנה גאב"ד קארלסבורג לרעייתו הרבנית חיה רעכיל - בתו של הרה"ח רבי מנחם כהן זצ"ל ושאל אותה אם ברצונה להישאר עמו. כשהשיבה בחיוב, קידש אותה בשנית בפני שני עדים.

הסיפור היה לשיחת היום בניו יורק ואחד ממקורביו מסביר ל'בחדרי חרדים': "המעשה מגיע לאור הסתמכותו של גאב"ד קארלסבורג על שו"ת ה'תרומת הדשן', מגדולי פוסקי ההלכה הראשונים, הקובע כי אדם שהיה בין חיים למוות וללא הכרה צריך לקדש את רעייתו בשנית - לאחר שחזר לאיתנו".

כזכור, לפני שלושה שבועות אושפז הגאב"ד בבית החולים מיימונדיס לאחר שעבר התקף לב ומצבו הוגדר קריטי. אך הוא התאושש, ובחסדי שמים בליל בדיקת חמץ, הגיע לבית מדרשו ואף ערך בדיקת חמץ לשמחת לב כלל תלמידיו ומעריציו.

גאב"ד קארלסבורג נודע בפסקיו המקוריים, שעוררו לא אחת סערות גדולות.
קארלסבורג סידור קידושין פסקים רבי יחזקאל ראטה תרומת הדשן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד