י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הזוי: המשטרה החרימה כרוזים נגד ה'כותל הרפורמי'

משטרת ישראל סילקה דוכן והחרימה חומר הסברה נגד ה'כותל הרפורמי': "זה היה הזוי הרגשנו כמו ברוסיה"

השוטרים נטפלים לפעיל ליב"ה
השוטרים נטפלים לפעיל ליב"ה

פלאיירים נגד מתווה הכותל, הוחרמו על ידי משטרת ישראל בטענה כי מדובר בהסתה: משעות הבוקר היום (ב') מאות בני נוער ממרכז ליב"ה קיבלו את פניהם של העולים לרגל לירושלים עם דוכנים ברחבת הכותל המערבי, תחת הכותרת: "לב לא מחלקים- על הכותל לא מתפשרים".

הפעילים קראו לעוברים ולשבים לא לפגוע בכותל המערבי. הפעילים גם החתימו עצומה האומרת: "אנחנו מצטרפים לשרשרת הדורות וקוראים לראש הממשלה לפעול לאור החלטות מועצת הרבנות לדורותיה שלא לאפשר כל טקסים ופעולות רפורמיות המנוגדות לתורת ישראל בקרבת הכותל המערבי לכל אורכו ובכך לחזק את קדושתו של הכותל המערבי".

אך השוטרים הסבירו לפעילים כי "יש לבדוק אם מדובר בחומר הסתה", ועד שיבררו את העניין הפלאיירים מוחרמים. וכל זאת למרות אישור עיריית ירושלים שהיה בידי הפעילים.

אלעד מאיר אחראי מערך החלוקה של ליב"ה סיפר הערב ל'בחדרי חרדים': "זה היה הזוי, הכל התנהל בתחילת החלוקה בבוקר כשורה ,עד שהתחלתי לקבל דיווחים מהפעילים שהמשטרה מחרימה מהדוכנים את חומרי ההפצה והפלאיירים שחולקו לעוברים ולשבים, הגיעו הרבה שוטרים והרו לפעילים לפרק את הדוכן והחרימו לנו את חומרי ההסברה והפלאיירים. זו קטסטרופה המשטרה חטפה לנו חומרים מהידיים בברוטליות.

"אני בטוח שבמשטרה תודרכו כי כל מי שהיה עם סמל על בגדיו שכתוב ליבה יש להתנפל עליו וחטפו לו את החומר מהידיים.הראתי למשטרת ישראל את האישורים שעיריית ירושלים נתנה לנו לפעילות. לאח"מ התלוויתי לתחנת המשטרה לבקשתם - בנסיון להבין את פשר הדברים".

"ניהלתי בעניין מו"מ עם המשטרה. והמשטרה קבעה כי אין אישור לחלק חומר בתוך העיר העתיקה, שאלתי אם יש בעיה לחלק חומרים בסמוך לשערים מחוץ לחומות, ושם אמרו כי במקום הזה לא נדרש אישור משטרתי אלא רק אישור מעיריית ירושלים, שזה כאמור ניתן לנו מבעוד מועד. לאחר דין ודברים הצבנו את הדוכנים מחוץ לחומות בסמוך לשער יפו, שער ציון ובאזור הכותל. פעיל שחילק מים לפעילים נעצר על כלום, ושוחרר לאחר שאביו הגיע".

מאיר מוסיף ואומר: "כשיששבנו עם הקצינים של המשטרה הם סימנו חלקים הבעייתיים, בין היתר סומן הקטע שקורא לציבור לתמוך ברבנות הראשית לישראל שעומדת על משמר הכותל, זה הזוי, הרגשנו כמו ברוסיה. ההתנגדות של המשטרה לחלוקה נבעה מכך שמדובר בהתנגדות להחלטת הממשלה".




מודעה עם סימון משטרתי


בסופו של דבר, קיבלו במרכז ליב"ה את האישור ממשטרת ישראל להצבת הדוכנים. יהודה ולד דובר מרכז ליב"ה אומר ל'בחדרי חרדים': "שמחנו לראות שמשטרת ישראל חזרה בה מההתנהלות השערורייתית היום שסתמה פיות של עשרות בני נוער שיצאו להסברה על אחדות הכותל. נמשיך לפעול לחיזוק הציביון היהודי של מדינת ישראל, אך זה לא מבטל את הבזיון שנעשה לנו היום".

כאמור זה פעילות של בני נוער בימי חול המועד שמחזקת את הרבנות הראשית בעמידתה נגד מתווה הכותל הרפורמי. החומרים הובאו היום גם בפני הרבנים הראשיים שחיזקו את ידי הפעילים.

הופצה בחלוקה גם חוברת מיוחדת האוספת את דבריהם של גדולי הדור שפורסמו בעניין קדושת הכותל וסכנת ההכרה ברפורמים. חוברת זו אף הוגשה לרבנים הראשיים לאחר ברכת הכהנים בה היו שותפים. הרבנים ברכו את הפעילים וחיזקו אותם.

מהמשטרה נמסר ל'בחדרי חרדים' כי למשטרת ישראל הוגשה בקשה אשר הועברה לבחינת הגורמים הרלוונטים וטרם נתקבלה החלטה לגביה. אשר על כן הפעילות התבצעה ללא היתר כנדרש ועל כן לא התאפשרה.















כותל ליבה רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד