ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הרב נחמן ברלנד שובר שתיקה: "רודפים את אבי - אנו כאובים על מצבו"

הרב נחמן ברלנד בנו של מנהיג 'שובו בנים' - הרב אליעזר ברלנד, שובר שתיקה • אומר ל'בחדרי חרדים': "זו רדיפה מאה אחוז, הרב זכאי מאה אחוז, אנחנו כאובים על מצבו ומתפללים שהרב ישתחרר במהרה"

הרב נחמן ברלנד
הרב נחמן ברלנד

"מה שקורה עם אבי, זו רדיפה", כך אומר היום (ג), הרב נחמן ברלנד, בנו של מנהיג 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד, ל'בחדרי חרדים'.

כזכור, מנהיג קהילת שובו בנים הגאון רבי אליעזר ברלנד, נעצר לפני למעלה משבועיים בדרום אפריקה, לקראת הסגרתו לישראל. היום מתייחס לראשונה בנו יחידו הרב נחמן ברלנד לנושא, בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

"זו רדיפה מאה אחוז", אומר הרב נחמן, "הרב זכאי מאה אחוז, אנחנו כאובים על מצבו ומתפללים שהרב ישתחרר במהרה".

כזכור אתמול בשעות הבוקר נערכה תפילת חול המועד והפגנה מול בניין שגרירות דרום אפריקה ברמת גן, בהשתתתפות מאות מבני קהילת שובו בנים ברסלב. בתפילה אף השתתף בנו של הרב ברלנד.

בשיחה עם כתב בחדרי חרדיםצילום: בשיחה עם כתב בחדרי חרדים
בשיחה עם כתב בחדרי חרדים

אתמול תלמדיו של הרב ברלנד שוחחו עם 'בחדרי חרדים'. אהרון שוורץ, תלמידו של הרב ברלנד, אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מוחים על מעצרו של איש צדיק גדול וקדוש מגדולי הדור, שיושב במעצר כבר יותר משבוע וחצי בתנאים הכי מחפירים שיש, כמו אחרון הפושעים, ללא הדברים המינימאליים, והתנאים בסיסיים" לדברי שוורץ, "מי עוצר אדם בן 80? אפילו כשעצרו נאצים פושעים נתנו להם תנאים יותר טובים ממה שהרב מקבל".

נתן בן אור אמר לבחדרי חרדים: "קיבלנו דיווח מהמשמש בקודש שהרופא של בית המשפט שם אמר שאם המצב יימשך כך הרב יכול למות. אנחנו פה כדי לזעוק את הזעקה, מי שיכול לשמוע אותנו שישמע. אנחנו מרגישים נרדפים. הרב כלוא ולא נתנו לו יומיים לאכול".
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים דרום אפריקה הפגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד