ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פרוש הכריז על ועידה ותקף: "לא נשתוק על מה שקורה בחינוך העצמאי"

סגן שר החינוך ויו"ר שלומי אמונים מאיר פרוש, הכריז על ועידה לתנועתו שתתקיים באוקראינה • תקף את דגל התורה בשל מאבק השליטה בחינוך העצמאי: "יש הסכם וצריך לקיימו" • התייחס לחרדים העובדים: "הם לכאורה בדגל אבל זה אנחנו שעוזרים להם"

מאיר פרוש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מאיר פרוש. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועידת סיעת שלומי אמונים באגודת ישראל הארצית, תתכנס במהלך חודש תמוז באוקראינה. כך הוכרז בכינוס חג שנערך היום (ג), בביתו של יו"ר שלומי אמונים, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש בירושלים

בכינוס, בהשתתפות כמאה נציגים ועסקנים משלומי אמונים בביתו של סגן השר פרוש, נחשף כי ועידת שלומי אמונים תתקיים מיום רביעי א' תמוז עד יום שני ה' תמוז באוקראינה.

כנשיא הועידה יכהן סגן שר החינוך ויו"ר הסיעה מאיר פרוש ויו"ר הועידה, יהיה חבר מועצת העיר מודיעין עילית נחמן בנשעיה.



פרוש הזכיר כי, "בחוה"מ פסח תרפ"א הוקמה אגו"י בעיר העתיקה בירושלים. בנקודת זמן זו צריך להיערך ואם יש מקומות שיהיה שמח, צריך לדעת להתכונן. ויהיו מקומות שאולי יהיו זעזועים".

עוד הוסיף: "שני דברים מרכזיים היו במהלך החורף, הסכם קואליציוני להחזרת התקציבים. והשינוי המהותי בחוק הגיוס, ובעיקרן הסנקציות הפליליות. לא נרחיב אבל בג"ץ כבר רטן על זה. ומזה רואים את ההצלחה ועדיפה השתיקה. מי שעוקב אחרי בג"ץ, אומר שהוא חושש שהם יהפכו את החוק. ואני אומר שאני חרד לכך שהיהדות החרדית תכריז על מרד והפרדות מהמדינה".

פרוש אמר עוד: "לא אקלקל את שמחת החג, לכן אמשיך לעצם הכינוס, עלינו להודות לנציגים, בראשם ביתר. פרוש התייחס לחרדים העובדים ואמר: "פגשתי את ישראל פכטר, נציג טוב בביתר עילית, לכאורה החרדים העובדים קשורים לדגל התורה, אבל הם יודעים בדיוק אצל מי הכתובת ותראו שהם יעריכו את זה.

עוד התייחס לבעלזא ואמר: "בעלזא היסטורית לא היו באגו"י. אני נתתי רוטציה כשהם היו עדיין בדגה"ת. והם מעריכים את זה. מתמידים- לא ספרו אותם בביתר, בית שמש וירושלים, ואתם חושבים שהם לא מעריכים את מה שעשו? ברור שכן, כי יהדות התורה צריכה לתת מענה לכולם. אני אומר זאת, כי ההנהגה צריכה לשאוף להגיע לזה, בביתר שש שנים נתנו ראשות עיר לדגל. מישהו זוכר את זה על אף שהם היו אחד מתוך שבע. מישהו נתן לנו כנגד במודיעין עילית סגנות? אינני רוצה להתבטא בחריפות, אבל אי אפשר לשתוק ולעבור לסדר היום על הנעשה בחינוך העצמאי, יש הסכם. כל כך קשה לקיים אותו? שלחתי את זה לרבנים. אינני מבקש שיעשו מעשים".

מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש אמר בכנס: "בשלומי אמונים טובים במעשים, לא בהצהרות ולא במפקדים. בעוד נציג רגיל דואג להקצאה אחת ויתר הזמן דואג לכותרות, אנחנו לא יכולים לנוח, דואגים לעשרות קהילות".

ראש העיר אלעד ישראל פרוש אמר בכנס: "המוטו של איש ציבור בשלומי אמונים צריך להיות שאנחנו חייבים לכולם ואף אחד לא חייב לנו כלום".

ראש העיר ביתר מאיר רובינשטיין אמר: "אחרי שנתיים וחצי, היום אין מוסד אחד בביתר שאין לו מענה. אין קהילה אחת בעיר שאין לה ישיבה במבנה, או לאחר בניה או באמצע".











מאיר פרוש אגודת ישראל כנסת ועידה שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד