ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

כדי להגן על חייו - השוטר נאלץ לעצור את האברך

הזוי: אברך ירד לשולי כביש 1 מאוטובוס שנתקע ולא הסכים לשוב לאוטובוס, עד שהשוטר הודיע לו על מעצרו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אברך מבני ברק נעצר לאחר שסיכן את עצמו ואת משפחתו וירד לכביש סואן, מאוטובוס שאירעה בו תקלה. לדברי השוטר האברך גם תקף אותו.

בשעות אחר הצהרים, משפחה בת ששה ילדים, בהם תינוק, עשו את דרכם מירושלים עם קו 402 לבני ברק. לקראת הפנייה למבשרת ציון האוטובוס נתקע ועצר בצד כביש אחד הסואן.

לאחר 40 דקות המתנה, הנוסעים ירדו לכביש לנסות לעצור אוטובוס אחר. אך שוטר שהוטרד מבטיחות הנוסעים דרש מהם לשוב לאוטובוס.

"החום היה בלתי נסבל", סיפרה רעייתו של העצור ל'בחדרי חרדים', "התינוק היה רעב ולא היה לנו מים, כך שלא היו לנו הרבה ברירות".

זה קרה בשעה 15:45 לערך, "לאחר כמה דקות ראיתי את בעלי עולה לאוטובוס כשהוא מדמם מהפה, הוא סיפר כי השוטר נתן לו אגרוף בפנים. בעלי הסביר לשוטר שהוא חייב להחליף אוטובוס, אך השוטר במקום לענות נתן לו בוקס בפנים. בעלי עלה חזרה לאוטובוס וסיפר לי את מה שקרה.

"נוסעים באוטובוס העידו שראו איך בעלי מתכופף להרים את משקפיו שנפלו, אך לא את התקיפה עצמה. ירדתי למטה לדבר עם השוטר ולברר מדוע הוא תקף את בעלי, אך הוא סירב להתייחס והורה לי לעלות חזרה לאוטובוס.

"בעלי צלצל למשטרה והתלונן על השוטר שתקף אותו לטענתו ללא סיבה מוצדקת. האוטובוס התקדם מעט ועצר שוב, ולשם הגיעה ניידת משטרה. לתדהמתי, השוטר שהגיע ביקש מבעלי לרדת מהאוטובוס והודיע לו שהוא עצור על תקיפת שוטר.

"השוטר שעצר אותו, אמר לי שהשוטר המתלונן התעקש שיעצרו אותו, ולא הסכים לסגור את הסיפור בכך ששני הצדדים לא יתלוננו".

האברך נלקח בניידת משטרה לתחנת הראל שם נחקר. רק לאחר ארבע שעות של חקירה, שוחרר. "שוחחנו כבר עם עורך דין ומיד לאחר החג אנו מתכוונים להגיש תלונה במחלקה לחקירת שוטרים, על התקיפה המיותרת והמבישה".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי: "משטרת ישראל נמסר כי, נוכח הנפגעים הרבים בכבישים והמסוכנות הרבה שיש בעצירה בשול הדרך בכבישים מהירים, ניידת משטרה הוזנקה לסייע לאוטובוס שנתקע עם נוסעיו בשול הדרך בכביש 1.

"עם הגעת השוטר, הוא הבחין כי הנוסעים, משפחות וילדים, ירדו לכביש ולכן, פעל מיד להעלתם חזרה לאוטובוס על מנת שלא לסכן את חייהם.

לעומת כלל הנוסעים שמילאו אחר הנחיית השוטר, החשוד סירב בתוקף והתעקש לסכן את חייו ולעמוד לעצור "טרמפ" בנתיב האמצעי של הכביש המהיר. לאחר שסירב החשוד לבקשות השוטר, הבהיר לו השוטר כי הוא מעוכב ובתגובה תקף החשוד את השוטר, זאת למרות שכל שניסה השוטר היה להגן ולשמור על חייו של החשוד.

"לשוטר לא נותר אלא להפעיל סמכותו בדין והודיע לחשוד שהוא עצור ורק אז הואיל החשוד לעלות לאוטובוס. לאחר חילוץ האוטובוס נחקר החשוד בגין תקיפת שוטר, הכשלת שוטר בתפקידו והעלבת עובד ציבור.

"צר לנו שכך אזרח נוהג כלפי שוטר שהגיע אך ורק במטרה אחת - לסייע ולהגן על חייו וחיי משפחתו שנתקעו בשול הדרך ונמצאים בסכנה. על ציבור משתמשי הדרך להפנים כי כביש מהיר גובה קורבנות והמשטרה עושה כל שבידה כדי לצמצם עד כמה שניתן את כמות הנפגעים בתאונות הדרכים".
משטרה אוטובוס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד