י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הסתה בשידור חי: "ראיתי חרדים ואמרתי לעצמי: 'יהיה פחות נעים היום'"

אברי גלעד, הקדיש את תוכניתו בגל"צ, כדי לתקוף חרדים המטיילים בחג: "ראיתי אותם בדרך לפארק הירקון ואמרתי לעצמי 'יהיה פחות נעים היום'. הם מטנפים בצורה שאף מגזר לא עושה - הם מרגישים שתל אביב היא ארץ אויב?" • להאזנה

פארק הירקון. צילום: בחדרי חרדים
פארק הירקון. צילום: בחדרי חרדים

עם ישראל יוצא לטייל, התקשורת יוצאת להסית: אברי גלעד ועינת נתן המגישים את תוכנית 'משפחה גרעינית' בגל"צ, הקדישו את תוכניתם, לפני מספר ימים, כדי להסית נגד הציבור החרדי ש"מלכלך את הפארקים", כדבריהם.

בדברים המקוממים פתח אברי גלעד כאשר סיפר למאזינים על הביקור שלו בפארק הירקון: "אתמול הלכנו לפארק הירקון כמנהגנו מדי שבוע – שבועיים עם הילדות באופניים", סיפר, "הלכנו להאכיל את הברוווזים, השפמנונים וכל דרי דפארק, ואיך שבדרך ראיתי המון המון חרדים נוהרים בהמוניהם לאגם, לאטרקציות, אמרתי לעצמי: 'יהיה פחות נעים היום'".

גלעד המשיך והסביר: ""החרדים… וזה מבוסס על שיחות עם עובדי הפארק – שאמרו לי מה שראיתי בעיני אחר כך איך זה קורה – שהחרדים פשוט מטנפים את הפארק בצורה שאף מגזר באוכלוסיה לא עושה. ראיתי מול עיני ילד חרדי לוקח שקית של כל הפסולת של המשפחה שלו, רץ והופ למים. המים היו מלאים בשקיות אשפה מדופן אל דופן, זה היה ממש מגעיל.

"אני שואל את עצמי", המשיך, "מה, במשפחות החרדיות לא מלמדים ניקיון? לא מלמדים התחשבות בזולת? או שכשהם באים לפארק הירקון בתל אביב הם מרגישים באיזה ארץ אויב שחובה לבאס אותו? הרי זה שוב הכללה אנחנו הרי אנחנו יודעים שזה שוב הכללה, אבל ניקיון הוא לא הצד החזק של רחובות וערי החרדים, יש יוצאים מהכלל, אבל אני לא מבין למה הניקיון סותר את היהדות. בל תשחית".



עינת נתן ניסתה להציג את הצד האחר ואמרה: "אני לא חושבת שזה סותר, אני חושבת שבמובנים העמוקים הם פשוט לא מתייחסים לחיצוניות, לכל מה שאנחנו מכנים אסטטיקה. אבל מפה ועד להשליך שקיות זה לא נראה לי קשור.

"גם אני לא הייתי מספיקה לנקות את הבית אם היו לי 11 ילדים בבית, סביר להניח", המשיכה.

אברי גלעד: "הלכנו אתמול עם ילד נוסף שלא היה שלנו, וגילנו ששלושה ילדים, זה בלתי אפשרי, אחד מתחת לרדר שלך".

עינת נתן: "זה תלוי בגלל שהם באותם גילאים, תחשוב שמישהו עולה למעלה יש לו יותר יכולות אתה יכול להשתמש בו לטובת כל מיני משימות חיים. וזה לא נכון וזה גם ילד שהוא שלך וזה גם ילד שהוא באותם גילאים כמו של הילדים שלך ואז זה באמת משקל".

בהמשך התוכנית התקשר מאזין זועם על הדברים שאמר אברי גלעד כנגד החרדים. עינת נתן פנתה לאברי גלעד: "תתנצל?".

אברי גלעד: "לא, לא מה פתאום, מה זאת אומרת מה יש לי להתנצל, הם גרמו לי לזעום.

עינת נתן: "לא הוא".

אברי גלעד: "אני מתנצל בפניך אדוני על זה שאתה בוחר בזעם כתגובה ריגשית לעובדה. ואם הבעייה שלך הייתה עם הכללה כל שהיא שחלילה נפלה בדברי, אז אני מבין שבדת הפוליטית אי אפשר להגיד אלה ואלה, אבל לא איכפת לי. כי כשיש מספיק פרטים בתוך אוכלוסייה שמתנהגים באופן מסוים אז אפשר להכליל ולא להוציא דווקא את אשכנזי מתוך זה ולהגיד דווקא הוא היה בסדר.

"אגב יש לומר שהאינטראקציה החברתית בפארק עם החרדים, תלוי יש בהם כל מיני סוגים, היא מאוד נעימה. זאת אומרת אלה אנשים.... בנדנדות ובכל מיני דברים הם נחמדים, אך גם רק חלקם יש כאלה"

אברי גלעד לעינת נתן מוסיף ואומר: "בסדר. את נפלת עם האופניים באמצע תפילת ערבית ולכן לא באו לעזור לך. אשה וגברים זה בעייתי. הסברתי לך את זה".

עינת נתן: "חח. יש כאן אלמנט בעייתי".

עינת נתן: "אבל שוב הדיבור הזה אליהם... אני לא חושבת.. שהילדים שלי הולכים בפארק עם של ילדים חרדים, אני אפילו לא חושבת שהם מבחינים שמדובר בשני עמים. זה אנחנו המבוגרים מכניסים את זה לתוך המשבצת הזאת עם כל האפשרויות".

אברי גלעד: "בסדר יש דרך ארץ, בניגוד לזה שאין להם דרך ארץ לאדמה, יש להם דרך ארץ לאדמה, יש להם דרך ארץ לאנשים יותר משמקובל, ככה אני מרגיש".

עינת נתן: "כן יש כאלה עם יש כאלה בלי".
חרדים ניקיון לכלוך חול המועד הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד