י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגר"ד מינצר עלה לביקור חג בבית הגר"ש אוירבך

הרב מינצר, מראשי ישיבת חדרה, עלה לביתו של הגר"ש אוירבך לשוחח עימו בדברי תורה לרגל חג הפסח

הגר"ד מינצר והגר"ש אוירבך
הגר"ד מינצר והגר"ש אוירבך

הגאון רבי דוד מינצר מראשי ישיבת כנסת יצחק חדרה עלה למעונו של הגר"ש אויערבך לביקור חג, ראש הישיבה קיבלו במאור פנים והאריך עימו בדברי תורה ובענייני החג.

מתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים ראש הישיבה והגר"ד מינצר דנים על מצוות 'והגדת לבנך' ואופן קיומה, הגר"ד מינצר סיפר לראש הישיבה על שאלתו של הרב שך למחרת ליל הסדר וראש הישיבה ביאר את דברי מרן הרב שך.

בתחילת התיעוד נראה ראש הישיבה אומר לגר"ד מינצר כי צריך לכבדו ולהגיש לפניו כיבוד, הגר"ד מינצר השיב כי זהו כבודו, שהוא יושב לפני ראש הישיבה ומשוחח עימו.

הגר"ד מינצר סיפר לראש הישיבה כי לפני כמה עשורים כשנכנס למחרת ליל הסדר עם בנו שהיה אז כבן חמש לרב שך זצ"ל, התעניין הרב שך מה שאל בנו על דברי ההגדה בליל הסדר, וסיפר לרב שך כי בנו שאל איך יתכן שכל מכה הייתה כאילו ארבע מכות, והרב שך נהנה מכך שקיים את מצוות והגדת לבנך.



הרב אויערבך‏ הסביר כי היום שהילדים כבר מכירים את כל דברי ההגדה ואת התירוצים לקושיות קודם ששאלו אותם, צריכים לדאוג שיתקיים מצוות והגדת לבנך באופן שהילד ישאל מעצמו שאלה על ההגדה, וזו הייתה כוונתו של הרב שך, שכיון שהילד שאל מעצמו זהו קיום מצוות 'והגדת לבנך'.

ראש הישיבה אף התייחס לעצם השאלה ששאל בנו של הגר"ד מינצר והסביר כי בכל מכה היו תוצאות ונזקים כתוצאה מהמכה, הגר"ד מינצר אף הסביר כי במכת דם, מלבד הפיכת המים לדם - מתו הדגים ביאור, וזו המכה הנוספת שבאה כתוצאה ממכת דם.



















ישיבת חדרה הרב דוד מינצר הרב שמואל אוירבך ביקור חג והגדת לבנך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד