י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

בני רבינוביץ מצטרף לאברי גלעד: "לא לטמון את הראש בחול"

תמיכה מכיוון לא צפוי - העיתונאי בני רבינוביץ' יוצא להגנתו של אברי גלעד, וטוען כי "אין כמעט תשומת לב לנושא הניקיון" במגזר החרדי • מנגד, דודי שוומנפלד תוקף את גלעד בחריפות - "התקרבת לדת? תלמד להתקרב גם לדתיים"

בני רבינוביץ'
בני רבינוביץ'

העיתונאי בני רבינוביץ' מצדיק את דבריו של אברי גלעד, ואף מצטרף לביקורת שהטיח בציבור החרדי על "הרגלי הניקיון" שלו - ובפרט בבילוי בפארקים בחופשות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר רבינוביץ' כי - "חבל וכואב מאוד שאנחנו, הציבור החרדי, זקוקים לניעור בנושא הניקיון, מפיו של אברי גלעד. מי שעיניו בראשו, מודע לצורך הדחוף לפעול ולחנך את עצמינו, את ילדינו, לדאוג לשמירת הניקיון, לא רק בבית אלא גם ובעיקר ברשות הרבים".

רבינוביץ' מספר כי "הזדמן לי כבר מספר פעמים, לראיין את הגאון רבי יוסף ברוק, ראש ישיבת "נתיבות עולם", היושבת ראשונה במלכות עולם הישיבות של בעלי התשובה, שתמיד נתקל בשאלות של אנשים חילונים שאיתם הוא בא במגע על חוסר הניקיון ברשות הרבים של הציבור החרדי, דבר שגורם לחילול ה׳ איום ונורא, וכי הדבר נובע מחוסר שימת לב, וחוסר חינוך כבר מגיל הרך לנושא החשוב הזה.

"מסתכלים עלינו, ובוחנים כל דבר שאנחנו עושים או לא עושים בשבע עיניים. אם אנחנו מתנהגים יפה ובנימוס בתור לאוטובוס, בקופת חולים ובכל מקום אחר, אם אנחנו דואגים לניקיון ברשות הרבים שלנו, זה גורם לקידוש שם שמים, והם אומרים: תראו איזה יופי, איך שומרי תורה ומצוות מתנהגים, וחלילה ההיפך, זה גורם לחילול שם שמים - כך שמעתי כמה פעמים מהרב ברוק".

רבינוביץ' אף דוחה את התירוצים בהם משתמשים להצדיק את ההזנחה הזו. "אנחנו משתמשים בהרבה "תירוצים", ואחד מהם זו העובדה שהציבור החרדי התברך ב"ה בילדים רבים. זה תירוץ עלוב ומופרך מיסודו. הכל הוא עניין של חינוך! וזה לא משנה מספר הילדים. יש תירוץ נוסף, שגם אצל בני נוער חילונים רואים תופעות כאלו, כמו שנראו בימים האחרונים סרטונים מחופי הכנרת.

"ראשית, גם אם זה נמצא אצל אחרים, הוא לא פוטר אותנו. אבל הדבר הכי חשוב, שבאותם סרטונים, מדובר בבני נוער שמסוגלים לעשות ככל העולה על רוחם, בהיעדר כל השגחה של הוריהם, לא כן לגבי מה שהתייחס אברי גלעד, שמדובר בילדים שנמצאים בפארק יחד עם הוריהם, שאינם מקפידים לאסוף את הלכלוך שהם משאירים אחריהם.

"אינני רוצה לחטוא בחטא ההכללה, אבל שוב, אין טעם לטמון את הראש בחול. בתוך עמי אנוכי יושב, ולצערי, אין כמעט תשומת לב לנושא הניקיון. ואם אברי גלעד, שלא חשוד בעיני כשונא חרדים, גרם לכך, שהנושא יעלה על סדר היום הציבורי, אין שום סיבה לגנות אותו על כך. אולי אפילו להיפך".

דודי שוומנפלד, לא מסכים עם מילהצילום: דודי שוומנפלד, לא מסכים עם מילה
דודי שוומנפלד, לא מסכים עם מילה

לעומת בני רבינוביץ', איש התקשורת דודי שוומנפלד מבקר בחריפות את דבריו של אברי גלעד. "תחשבו שקוראים לי לצורך העניין אברי גלעד", כותב שוומנפלד, "והכותרת תהיה - הנוער החילוני מופרע לא מחונך תת רמה. וכו׳ וכו׳. ואני לא מתנצל. ותלמדו לשמוע ביקורת.... לגיטימי אברי? להכליל ולהשמיץ? והכי מטומטם זה לומר שעושים זאת בתל אביב בגלל עוינות לעיר, אתה באמת מאמין בשטויות שדקלמת?

"נער מבוגר או זקן שרגיל לזרוק פסולת יעשה זאת בכל מקום. ומי שהורגל לשמור על ניקיון יעשה זאת בכל מקום בלי קשר להשתייכות למגזר זה או אחר. תתנצל אברי. התקרבת בשנים האחרונות לדת. תלמד ותנסה להתקרב גם לדתיים. זמן חרותנו זמן מתאים להשתחרר מדעות קדומות".

שוומנפלד פנה אף לרבינוביץ' ואמר - "לבני רבינוביץ - גם אני בתוך עמי אני יושב. תעלה ותבקר במרכז חסידות בעלז בירושלים שהוא רשות הרבים לכל הדעות, נקי ומצוחצח ממליץ למנהלי בתי מרקחת ללמוד מהם ניקיון וסטריליות. כנ״ל בקלויז המרכזי של חסידות בויאן ועוד ועוד.

"כך גם ברוב תלמודי התורה שאני מכיר. חבל לשחק לידיו של מי שמונע מסלידה מכל ויזואליות חרדית, האיש גם לא אהב אצלו על המסך חזות חרדית בעלת זקן לא מסודר. וכדו׳ זה הסיפור ולא שום דבר אחר. אני בעד לקבל את האמת ממי שאומרה. אך במקרה הזה מדובר בשקר. ולשקר אין רגליים".

בתגובה לסערה שעוררו דברי השדרן הבכיר במהלך הימים האחרונים, הגיב השדרן ל'בחדרי חרדים' היום ואמר: "בכירים חרדים פנו אלי בעקבות הדברים באופן פרטי, וברכו אותי על מה שאמרתי. הם אמרו שהלכלוך ברשות הרבים שמפזרים יהודים יראי שמיים הוא חילול השם ממש".

עוד הוסיף: "הדברים דברי אמת, הפארק היה מטונף ברמות, ויואיל הציבור החרדי לחנך לניקיון במקום לחנך להפגע אוטומטית מכל ביקורת לגיטימית. חג שמח".


האם רק החרדים מלכלכים? נערים צעירים מתפרעים בעת ראיון לרפי רשף, על רקע חופי הכנרת המלוכלכים
אברי גלעד בני רבינוביץ דודי שוומנפלד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד