י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הנגיד רבי יחיאל מיכל קארפינקל זצ"ל

אבל בעולם התורה: אחד מגדולי מחזיקי התורה, הנגיד רבי יחיאל מיכל קארפינקל זצ"ל, נפטר לאחר שהתמוטט בימים האחרונים

הנגיד רבי יחיאל מיכל קארפינקל זצ"ל. ארכיון: בחדרי חרדים
הנגיד רבי יחיאל מיכל קארפינקל זצ"ל. ארכיון: בחדרי חרדים

ברוך דיין האמת: מארה"ב מגיעה הבשורה הקשה על פטירתו של הנגיד המפורסם הרב רבי יחיאל מיכל קארפינקל זצ"ל, מגדולי תומכי מוסדות התורה והחינוך בארץ ישראל, לאחר שאושפז בפתע פתאום בבית החולים בארה"ב במצב קשה מאוד, והוא בן 74 בפטירתו.

המנוח אושפז ביום שלישי האחרון לאחר שוריד בגופו התפוצץ ומצבו הוגדר קשה מאוד, הלילה כאמור מערכות גופו קרסו והוא השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לב בני משפחתו.

הרב קארפינקל הגיע ממשפחה שמושבה היה בעיירה סיגעט, הוא תגורר בשכונת בורו פארק בברוקלין, ונחשב מגדולי מחזיקי עולם התורה. הונו נאמד על פי מגזין פורבס כאחד מעשירי המגזר החרדי.

המנוח היה מגדולי תומכי ישיבת סלבודקא בבני ברק, בנה את מבנה הפנימיה החדש של הישיבה בגבעת הישיבה בבני ברק. את בניין התלמוד תורה החדש של חסידי בעלזא ברחוב 'תכלת מרדכי' בירושלים ועוד. הרב קארפינקל נחשב מקורב לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא מנהריה, ובחתונות בניו הוא מקבל ברכה בחופה. בנוסף, בהושענא רבא בחג הסוכות נהג להגיע לחצר חסידות בעלזא.

בישיבת סלבודקא מימן את "קרן קארפינקל" של מבחנים בעל פה על מה שנלמד בישיבה.

גם לחצר תולדות אהרן תרם רבות וכן לחצר חסידות סאטמר. ראשי כוללים ומנהלי מוסדות אומרים ל'בחדרי חרדים' כי פטירתו היא "טרגדיה לעולם התורה".

לצד היותו איש עסקים גדול - נודע בגדלותו הרבה בתורה, הוא היה תלמיד חכם עצום, איש יודע ספר, שכל מי שנפגש עמו היה משוחח עמו בלימוד.

בכל ימי מחלתו ואשפוזו נערכו תפילות לשלומו בקברי הצדיקים בצפון.

הותיר אחריו משפחה ענפה - בנים וחתנים ההולכים בדרכו.

מסע הלוויה יצא אמש מבית המדרש 'חתן סופר' בבורו פארק והיום (ה') ערב שביעי של פסח ארונו יגיע במטוס פרטי לשדה התעופה בן גוריון ובשעה 16:30 תצא משוער מהר המנוחות בגבעת שאול בירושלים שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
יחיאל מיכל קארפינקל בית חולים נגיד סלבודקא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד