כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חשיפה: ר' חיים הורה - והנשיא ריבלין סירב

לייבל'ה מסכם פסח: פרויקט החג הגדול - מי נסע ולאיפה ומה עשה • סיקור נרחב מהכינוסים של 'שלומי אמונים' • הח"כ החדש של הרב עמאר, ועידת האדמו"רים בבריסל, הנופש של האחים דרעי והמהלך המשותף של שלושת היומונים • וגם: סע, חונה, סע! • הפעם, יותר מתמיד - אל תחמיצו

חשיפה: ר' חיים הורה - והנשיא ריבלין סירב
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

"הרגע סיימנו לנקות את הבית וכבר אתה אורז?" זעמה הינדל'ה על לייבל'ה ביום שלישי בלילה, עת מצאה אותו רכון על מזוודה עמוסה.

"לאט לך, אשה", פיזם לייבל'ה לעצמו, "אני מתארגן לנסיעה לאוקראינה".

"כלום נתבלעה עליך דעתך? לקחת רחוק את הארבע כוסות?" הצליפה האשת חיל, "הלברסלב היינו? מה לך ולאוקראינה?"

"לא ברסלב, אבל קרוב, אותו בנשעיה והפעם בתמוז", ענה הלייבל'ה בסבר פנים צופן רמזים.

אלא שאת הרעיה קשה להפתיע, "אתה באמת חושב שתיסע לועידה של שלומי אמונים באוקראינה?"

"בארור", חרץ הלייבל'ה.

"אם תהיה ועידה, ואם היא תהיה באוקראינה, ואם יהיה מי שיתרום כרטיסים לתקשורת, ואם מישהו יחליט שהמדור העלוב שלך נחשב תקשורת - או אז אשמח לשלוח אותך לשלושה ימים כולל מע"מ, עד אז, תחזיר הכל למקום ושב להכין את הטור השבועי, שם אתה לפחות לא מזיק", גזרה ולא יספה.

אי לכך ובהתאם לזאת, השתופף הלייבל'ה על מקלדתו והחל בפרויקט החג המיוחד, שתיכף ידובר אודותיו.

השעון של ריבלין
ולמה תיכף? כי תחילה לייבל'ה חייב לסקר חשיפה מסעירה במיוחד, מביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי. בתחילה, כשהמדליף הדליף את ההדלפה, היה בטוח לייבל'ה שהאיש נתון תחת השפעת הקנאביס, אך בירור קצר העלה שהעובדות מדויקות לאשורן. היה זה בעת ביקורו של נשיא המדינה יר"ה רובי ריבלין בבית הגר"ח, בתוך שאר השיחה וכפי שנתבקשו רבים מאורחי הבית, ביקש מרן מהאורח להסיר את שעון היד. האורח שבלע את לשונו לרגע (אהה רבקה, לא הכנת אותו לזה...) סירב נמרצות וציין שגם אם זה תכשיט אשה הוא לא יסיר את השעון...

המום מהחוצפה יסגי של בני עמו, חיפש לייבל'ה נחמה בעיתוני החג, שמא יהיה באחד מהם שוב פרויקט נפלא של מדליף מאוכזב אחר מהבית, כפי שהיה בסוכות האחרון. למרבה הצער מצא לייבל'ה רק אלפי עמודים ממוחזרים, וכמו שאמר איש המקומות הקדושים יוסי שוינגר, צריך לשכור סודני שיעזור לסחוב ולקרוא את העיתונים. בלית ברירה, פנה לייבל'ה לעסוק בעיתונאים.

והנה בשורה חיובית אחת משלושת היומונים החרדים: איש 'יתד' זליג אורלנסקי החליף את הסלולר למכשיר מוגן, בצעד דומה נקט גם מנכ"ל המבשר מוישי פרוש שהעיף את הבלק ברי הנצחי מימים ימימה, ואליהם הצטרף הלל פרידמן מהמודיע. לייבל'ה דוגל בגישה השמרנית שכבר הוכיחה עצמה מימים ימימה - אחד כשר ואחד להתקשר.

ומה עושים בשבועונים? ובכן, איש 'משפחה' והחתן המאושר שלומי גיל תועד בערב החג מסייע לאמו בקמחא דפסחא. לייבל'ה מחמיא.





ונציג אחר של אותו עיתון, חסיד נלהב מבלגיה וסופר מוכר בשם דוד מרדכי דמן, נצפה בערב החג כשהוא אופה מצות מצווה. כל זה ועוד הפכו לחוויה מרגשת במיוחד, כמעט כמו עימות סוער ב'קבינט'.





ואם בהכנות לחג עסקינן, בחלוק'ע הגדולה של עונג שבת ויום טוב מבית אפרים שטרן, נראו הצלמים שוקי לרר ובנו נפתלי מסייעים לעוברים ושבים. אם שאלתם מדוע הצמד לא עבד בחג, הרי שהתשובה היא משום שלא הספיקו לאכול בקרית אתא את כל ה'קמחא'.





ואילו הצלם של האדמו"רים בכותל, מתתיהו גולדברג, נמס בחום ונרדם עד להגעת האדמו"ר. לייבל'ה שהגיע להתפלל תיעד.





ועוד אחד מערב יום טוב, אז פגש לייבל'ה ברחובות גוש 80 את יהושע פולק בדרכו למקווה סערט ויז'ניץ - רגע לפני שיאכל את הכזית מצה או יותר. כך זה נראה.



שלומי אמונים מתכנסת, ושוב מתכנסת, ושוב מתכנסת
ועדיין לפני הפרויקט הגדול, ומכיוון שכבר דובר על המסע המתוכנן לאוקראינה, הנה סיקור נרחב של סדרת מפגשי 'שלומי אמונים', שהחלה בכינוס חברים קליל בבית שמש, נמשכה בבני ברק עם חיבוק דב לראש העיר זייברט, שטחן למשתתפים שוב ושוב על אחדות, ולו מהחשש שלקדנציה נוספת הוא כבר לא ישוב.

אבל השיא היה ללא ספק בשלישי, לאחר שיו"ר הסיעה, סגן שר החינוך ומנהיג השבט ח"כ מאיר פרוש ביקר אצל גדולי ישראל של 'דגל' (למעט בחזון איש 5 מטעמים מובנים) אירח פרוש קשישא בקומה הרביעית המפורסמת בשרי ישראל את נציגי הציבור הרשמיים של הסיעה המכהנים ברחבי הארץ. לייבל'ה שהגיע למקום גילה אולם רחב ידיים ונזכר שאת ה'קבלת קהל' המסורתית בפורים ערך סגן השר באולם בגני גאולה עקב השיפוץ בבית.

הבשורה המרכזית מלבד הכותרות הבומבסטיות היה כינוס הועידה הצפוי בחודש תמוז באוקראינה. לייבל'ה חושב שמדובר בצעד נבון, הן בגלל הבאזז התקשורתי שיתלווה אליה והן בגלל כרטיס הטיסה המיוחל שעשוי להגיע.

בינתיים, רכש לייבל'ה כרטיס לועידה אחרת בחו"ל - בבריסל בירת האנטישמיות, המארחת את ועידת "מלכות ישראל" של 5 אדמו"רי רוז'ין, שיגיעו לאנטוורפן במלאת חצי יובל להקמת קלויז טשורטקוב המפורסם. לייבל'ה פנה לחברה של המטוסים הפרטיים שהטיסה את האדמו"רים מסאטמר ופשוורסק לאחרונה, בכדי לשכור מטוס פרטי קטן בו יוכל לקפץ מועידה לועידה על קו בריסל קייב, את המימון למטוס תרם אוליגרך ידוע שאת שמו לא ניתן לפרסם בשלב זה.

הפרויקט המרכזי של החג: מי נפש ואיפה?
בזמן שאתם חגגתם את ליל הסדר אצל השווער, היו כאלה ששתו את הארבע כוסות בהסיבה בבתי מלון שונים ברחבי העולם, או כציוצו של ארליך "עם כל הכבוד לכרתים ולבורגס, לקפריסין ואפילו לגולדן-טוליפ ולים המלח: כבוד למשפחות שלא התעצלו וזכו לעשות פסח כהלכתו בבית. הם המנצחים של החג", וכפי שענה לו עמיתו שמעון ברייטקופף: "בתחתית הסולם נמצאים אלו שמתעלקים על השווער כל החג".

אז ככה, במלון בעיר כרתים שביוון נצפו: השר לביטחון פנים גלעד ארדן, האיש והצחוקים חנוך דאום, אשת התקשורת שלהבת חסדיאל, הזמר רולי דיקמן, עוזר זרוק, הזמר יוסף חיים שוואקי והחזנים צודיק גרינוולד וצביקה שנקר.





במלונות ים המלח נמצאו בני המשפחה המורחבת של מו"ל משפחה אלי פלאי והצלם יוסי רוזנבוים.

איש קו עיתונות יענקלה פרידמן נצפה נופש בבולגריה. שם גם איתר לייבל'ה את פרקליט הצמרת עורך הדין משה יצחק אוסדיטשר, שלאחרונה החל לבצע סלפי בתוככי בית המשפט ואף שרף את החמץ עם הרב דניאל ביטון מהר נוף.

וברודוס נצפו עמירן דביר ואבי מילר חוגגים זכר לחרות. במקום נראו גם לב לבייב, דדי גראוכר, יואלי דיקמן וברוך בלוי.





ובברצלונה בחרו: מוטי בן משה, אבי וינרוט ואמן הרגש מוטי שטיינמץ - שהגיע להופעת בזק יחד עם דודי פלדמן. כשהצמד חזר לישראל, התברר כי שוד ושבר והאורגן של דודי לא הגיע. בלית ברירה, כשהופיעו יחדיו ברביעי בערב בים המלח, ניגן דודי עם אורגן מושאל. ללייבל'ה נודע כי ההופעות בארץ ובספרד נערכו דרך אותה חברת תיירות.

הלהיט החדש נמצא ברימיני שבאיטליה אצל אבי ובלינדה נצר, בעלי מלון my kosher hotel canazei, שם תיעד לייבל'ה את נמואל הרוש, שלמה קוק, ראובן במברגר וכמובן איש הסלב והחסד חיים חרלפ.





ואותו שמעון ברייטקוף סגן עורך משפחה שלא נפל על השווער, הרשה לעצמו ליפול על עובדי מלון שרתון סיטי טאוור.

ואילו ידידו הקרוב והדובר ירח טוקר עצר עם הרב חיים הורביץ בשיא החום כדי להתפנק על אבטיח קררר.





עוד בנופשים, והפעם לשם שמים: מנחם מענדל גרוזמן איש מקור ראשון ו-NRG שהתפנה לפנאי נטול פניות במוסקבה הבירה. האם משם יבוא השידוך המיוחל? ושמא הוא עדיין מחכה לו בארץ הקודש? ימים יגידו.





איש רדיו קול חי יואב דליאון נתפס מתפלל מנחה באדיקות במלון דן כרמל שבחיפה.





ואם בחיפה עסקינן, לייבל'ה שהגיע לעיר במהלך חול המועד חיפש כדרכו שיעור תורה מרתק בהלכה ובאגדה, ומצא בחסידות שאץ ויז'ניץ בעיר את שיעורו המרטיט של הרב החסיד דוד חיים זילברשלג.





ובחזרה לפרויקט המטיילים הגדול: מוישה גלסנר, מגיש המהדורה המרכזית המהוקצע של קול ברמה, המריא יחד עם המשפחה לארה"ב וכמובן הצטלם עם פסל החרות - לא לפני שהספיק לערוך ראיון רווי חשיפות עם ליצמן ביום טוב שני של גלויות, ובלעדי לחלוטין לשיטת המושכים.





ואילו המרואיין ליצמן עצמו - נצפה מתפלל אצל 'הרב של פרוש' בחול המועד פסח. ליצמן נשא תפילה והריח בדרך קנאביס.





ומזכיר הסיעה, אמיתי שולמן, תועד בחג עובר לפני מר"ש מבעלזא כחסיד בפני רבו, כדי להתברך בברכת אגוט מועד. מבעלזא נמסר כי הם ממתינים לבן מ'משפחה' ואולי גם לכתבת חג בסוכות.





בפינה נטולת ריח שווארמה בטבריה, פגש לייבל'ה את איש הכשרות רפי מנת, השוהה במלון קיסר יחד עם בני משפחתו, ובסמוך אליו מזכיר מערכת הכשרות שארית ישראל שוקי פריי, שהצטרף לבוס, לייבל'ה לא בדק האם השתייה הייתה דווקא קריסטל, מה שבטוח היה טעים.

ובסמטאות העיר צפת נצפה רבה של באר שבע ואחיהם של אריה ומומו דרעי, שלאחר הראיון הבלעדי שהעניק ל'בחדרי חרדים' לכבוד החג, נסע מהדרום לצפון לטייל בסמטאות העיר העתיקה.





והאח המדובר ושר הפנים רבי אריה, שהה יחד עם המשפחה בדירה העוד יותר מדוברת בספסופה. הבן יענקי מיד תייג והעלה בפייסבוק, וכך זה נראה.





ועדיין בצפת: מיילך גרסטל, האיש והמצלמה שעל שמו רשום ראיון בלעדי עם האדמו"ר מנדבורנה צפת, הגיע ראשון בתחרות לקול תשואות הקהל. לייבל'ה מצדיע.





ובחזרה לטבריה: מי שחי בצניעות כדרכו ונמנע מלנקר עיניים הוא הראיס של בית שמש, מוישה אבוטבול, שישן במיטת סוכנות וחידש ימיו כישיבישער במלון ברז'יק בעיר.

גם איש יחסי הציבור, הפרסום וההרצוג - חיים קליגר - ארז את המטלטלים, האישה הנבונה והילדים ויצא בחול המועד לכייף.





ויש מי שמתעסק בדברים רציניים: כזה הוא יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת דודי אמסלם, שהגיע לביקור חג אצל רבה של ירושלים הגרש"מ עמאר.





ולסיום, מי שנסע לרומניה ואף האכיל את החיות, הוא איש החסד חונה דייטש, שסיים עם כל החסדים בערב החג ויצא עם המשפחה לשהות בנופש של ביקל ואיצקוביץ. דייטש התחזן ואף ערך הבדלה ושיתף את הציבור עם שלל אטרקציות מהממות - יחד עם יו"ר זק"א משי זהב. באחת הפעילויות בני החבורה אף עשו קרטינג, אלא שהרכב של דייטש לא סחב בעליות וכך זה נראה.

מן הגורן ומן היקב
ושאר אירועים שקרו בחג, ותחילה לרכבו של האיש שגילה עשר דברים שלא ידעתם על שלוחי דרבנן, הלא הוא כתב אתר הבית עקיבא ווייס, שנצפה תקוע בכביש 1 לאחר שהרכב ובעליו נמסו מחום - בתקווה ש'ידידים' יגיעו לחלץ. איפה ירט כשצריך אותו?





ומי שעוד נמס בחום, הוא סגן ראש עיריית ביתר יצחק רביץ, שנצפה בחול המועד נושא את מיטת הנגיד ר' אהרן סטפנסקי ז"ל מלייקווד בישיבת בריסק בירושלים.





ואם בירושלים עסקינן, לייבל'ה מאחל לממלא מקום ראש העיר ירושלים יוסי דייטש שיסע בדרכים טובות, לכבוד הרכב החדש שהגיע לישראל ביבוא אישי. ודייטש לא לבד - גם מנכ"ל המבשר התחדש ברכב מפנק.

ואפרופו אנ"ש בבכיכר ספרא: אנשי לשכת שר הדתות - חבר מועצת העיר ירושלים מיכאל מלכיאלי וחבר מועצת העיר אשדוד אבי אמסלם - יצאו יחד לרכוב על אופנועים במהלך חול המועד.





ואת חבר המועצה משה ליאון, מצא לייבל'ה בוחן נעליים ושאר ביגוד חרדי בערב החג. מתברר שליאון ערך סיור מקיף בגאולה במסגרת תפקידו כמחזיק תיק המנהלים הקהילתיים, יחד עם חברי המינהל הקהילתי בוכרים-גאולה וחבר מועצת העיר פיני עזרא.





ואילו אנשי הרב ברלנד, בנימין מחלב ונתן רבני, רגע לפני שהגיעו לשגרירות של דרום אפריקה להפגין - הלכו להתפנק בגג של מוטי כהן בשכונת שיכון ה' בבני ברק. אמנם הערינג לא היה בחג אך מטעמים אחרים פיצו והשלימו את החסר.



פינת המזל טובים המורחבת
ברכת מזל טוב לסגן שר החינוך מאיר פרוש לרגל הולדת נכדו, בן לחתנו יצחק פארנד. שמחת הברית נערכה ביום רביעי.לאחר הכינוס באולם הביתי בקומה 4, כסנדק שימש ר"י בריסק הגרמ"ד סולובייצ'יק.

בחול המועד התבשר לייבל'ה על הולדת בנו של איש הפייסבוק מוטי רובינשטיין, מה שגרם לשמחה גדולה במחוזות פתח תקווה וברחבי הפאשקוויל.

גם חבר הכנסת לשעבר יוני שטבון חבק בן שמיני בשעה טובה. לייבל'ה משער ששמו בישראל יהיה "יחד".

איש העסקים והחסד והמושך בחוטים יענקי ברגר חבק נכדה - בת לחתנו הרב משה הלר.

מזל טוב לזמר ועורך המודיע באנגלית, ישראל ורדיגר, לרגל הולדת הבן.

ברכת מזל טוב לעורך הדין אפי גריידנגר מאשדוד, לרגל שמחת הברית לבנו שנערכה בחול המועד בחצר טאלנא בעיר.

ברכת מזל טוב לחבר מועצת העיר אופקים לרגל אירוסי בתו עם הבחור החשוב אליעזר וידר מבחירי ישיבת מיר ברכפלד.

מזל טוב לחיה לוין מנהלת לשכת דובר עיריית בני ברק אברהם טננבוים, לרגל הולדת בתה בשעה טובה.

וברכת מזל טוב לאיש יחסי הציבור של ארגון החסד 'בלב אחד' שלא נגמר להם אף פעם היח"צ לארגון, ישראל ברלין, לרגל שמחת הברית לבנו בכורו. וזו ההזדמנות לפרגן על האירוע המדהים שהפיקו במהלך חול המועד בבנייני האומה, עלו והצליחו.
לייבלה פרויקט הנופש שלומי אמונים אוקראינה רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד