ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

הרב ברלנד נשבע שלא יברח; בית המשפט החליט להשאירו במעצר

מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, עתר לשחרורו בערבות ונשבע שלא ינסה להימלט • למרות זאת החליט בית המשפט להשאירו במעצר: "למרות גילו, הרב נמלט מהולנד ולרשותו משאבים של 1.3 מיליון חסידיו"

צילום: Jacaranda News
צילום: Jacaranda News

בבית המשפט ברנדבורג שבדרום אפריקה, נערך היום (ה'), דיון נוסף בעניינו של מנהיג קהילת 'שובו בנים' הרב אליעזר ברלנד, הממתין להחלטה על הסגרתו לישראל. בסופו של דבר החליט בית המשפט להשאירו במעצר עד להחלטה בעניינו שתתקבל על ידי משרד המשפטים המקומי.

הדיון שהחל בשעות הבוקר הופסק, ונמשך שוב לאחר ארוחת הצהריים של השופטים.

בדיון שנערך היום, דרש פרקליטו של הרב, עורך הדין טמבה לנגה, לשחרר את הרב למעצר בית. אך פרקליטות המדינה התנגדה לכך בתוקף רב.

לטענת התביעה למרות מצבו הרפואי של הרב קיים סיכון שהרב יימלט, "הרב אינו פועל לבדו אלא נתמך על ידי קהילה גדולה שתעשה הכל כדי לסייע לו להימלט", טענה התביעה, "עובדה היא שהרב נמלט בעבר מהמדינה וכך גם נמלט מהולנד תוך הפרת תנאי שחרורו".

הרב ברלנד נשבע בבית משפט שלא ינסה לברוח אם ישוחרר בערבות. הוא הוסיף ואמר לפרקליטו: "אם יחזירו אותי לכלא לא אשרוד, אני אמות שם".

עורך דינו הוסיף כי לרב דרכון דיפלומטי של רפובליקת חוף השנהב ולפיכך זכאי לחסינות דיפלומטית. אך המדינה טענה כי אין תוקף לדרכון.

בסופו של דבר קבע בית המשפט כי הרב נמצא בסיכון בריחה. הוא נמלט מהולנד, שוהה באופן לא חוקי בדרום אפריקה ולו משאבים של לא פחות מ-1.3 חסידים.



לפי החלטת בית המשפט שניתנה לפני כשבועיים, ניתן להיענות לבקשת ההסגרה שהגישה ישראל נגד הרב הנמלט, אך על שר המשפטים המקומי לאשר זאת.

תוך כך, הלילה הגיעו למעלה מ-15 אלף איש לרחבת מערכת המכפלה, לאור קריאתו של הרב אליעזר ברלנד העצור ביוהנסבורג. החל מהשעה 21:00 החל הציבור להגיע למקום, ובשעה 22:15 כבר הודיעו כוחות הביטחון שאין להביא יותר אנשים.

עד השעה 2:00 לפנות בוקר זעק קהל הרבבות את בתפילה ובתחנונים לישועה פרטית ולישועה כללית של עם ישראל.
הרב אליעזר ברלנד בית משפט דרום אפריקה הסגרה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד