כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מה הקשר בין מוטי גילת, וקללת החלבן ז"ל?

העיתונאי מוטי גילת, שחשף את פרשת דרעי הראשונה, מספיד את רבי שלמה פרישטיק זצ"ל, וחושף סיפור מרתק

הרה"צ רבי שלמה פרישטיק ז"ל
הרה"צ רבי שלמה פרישטיק ז"ל

מה הקשר בין פטירתו של החלבן הירושלמי הישיש רבי שלמה פרישטיק זצ"ל - חתנו של רבי גדליה משה מזוועהיל זיע"א, שנפטר בחול המועד פסח לבין פרשת אריה דרעי הראשונה?

בטורו בערב שביעי של פסח ב'ישראל היום', התייחס מוטי גילת - העיתונאי שחשף את פרשת דרעי הראשונה בתקופת עבודתו ב'ידיעות אחרונות' לנושא ונפרד מר' שלמה זצ"ל תחת הכותרת "פרידה מרב הגון".

גילת הסביר: "אני מנצל את העמודים האלה לפרידה מהרב המקובל הירושלמי, שלמה פרישטיק, שביום שני השבוע הלך לעולמו בגיל 102. אני נפרד כאן מרב אמיתי, הגון, שלמדתי להכיר אותו מרחוק מאז עקר ממאה שערים לבית האבות "ויזרע יצחק" בשדרות בן צבי בירושלים.

"אינני מאמין בקללות ובכל מה שבסביבה הזאת. ובכל זאת - את שם הספר שפירסמתי לפני כמה שנים על מעללי דרעי, "קללת דרעי", שאבתי מהרב פרישטיק. הרב הצנוע הזה נחשב צדיק אמיתי שרבים שיחרו לפתחו. דרעי היה אחד מהם, האמין בו והגיע אליו עם בקשה מיוחדת: לקלל את מרדכי גילת...

גילת משחזר את הימים ההם: "זה קרה ביוני 1990 כשכתבת התחקיר הראשונה על פרשיות השחיתות של דרעי כמנכ"ל וכשר הפנים ראתה אור באכסניה הקודמת שלי; כשדרעי נשאל כבר על מספר הדירות שבבעלותו".

"אני זקוק עכשיו לעזרתך", אמר דרעי לרב בעת ביקור בחדרו שבבית האבות, "יש מי שמתנכל לי... אני מבקש שהרב יקלל את העיתונאי מרדכי גילת. אני מבקש שהרב יגדע את יד אלה שקמים על עולם התורה..."

"הרב שמע והתחמק. דרעי חזר על הבקשה פעמים אחדות, אבל הרב עשה עצמו כמי שאינו מבין. הוא לא סיפק לו את מבוקשו".
מרדכי גילת אריה דרעי הרב שלמה פרישטיק החלבן קללת דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד