ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סבב מינויים בליכוד: הנגבי ימונה לשר; מאבקים סביב הירושה

ראש הממשלה נתניהו צפוי להרחיב את הממשלה, והראשון שיקודם הוא יו"ר הקואליציה וועדת חוץ וביטחון צחי הנגבי, שלו ממתין תפקיד ליד שולחן הממשלה • קרב מאסף נפתח בקרב ח"כי הליכוד על התפקידים אותם יותיר מאחוריו

צחי הנגבי, פלאש90
צחי הנגבי, פלאש90

בליכוד מתכננים סבב מינויים - ראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך בשבועות הקרובות את סבב ההתייעצות עם שרי וחברי הכנסת של הליכוד, בנוגע לשינוים בתפקיד בו הם מחזיקים.

לפי הדיווח ב'ישראל היום', נתניהו צפוי למנות את יו"ר הקואליציה צחי הנגבי לשר בממשלה, זאת לאחר שהובטח לו מיד בהקמת הממשלה כי שנה לאחר מכן הוא ימונה לשר. בשלב זה הנגבי לא יקבל את תיק הכלכלה אלא תפקיד אחר - כמו שר התיירות או שר ללא תיק, וזאת במקרה ששר התיירות הנוכחי, יריב לוין, יסכים לעזוב את משרד התיירות לטובת תיק הכלכלה המקוצץ. לפי התוכנית, שרים נוספים צפויים לקבל בקרוב מינויים חדשים בעקבות הסבב שנפתח.

עוד דווח כי שר הרווחה חיים כץ צפוי לקבל תוספת למשרדו, והוא יחזיק גם בתיק העבודה, וזאת על חשבון תיק הכלכלה שממנו תקוצץ האחריות על לשכת התעסוקה.

הקרב הבא בתוך הליכוד נפתח בעקבות מינויו של הנגבי לשר ופרישתו העתידית מתפקידו כיו"ר הקואליציה. הקרב על התפקיד בין חברי הכנסת דוד ביטן, שנראה המועמד המוביל לתפקיד, ח"כ יואב קיש שהודיע כי הוא דורש את ראשות הקואליציה, וגם ח"כ מיקי זוהר המעוניין להתמנות לתפקיד, כשהוא נסמך על תמיכת הסיעות החרדיות. להנגבי, שיעזוב גם את ראשות ועדת חוץ וביטחון, כבר יש יורש נוסף ופוטנציאלי - ח"כ אבי דיכטר.

אמש, במהלך חגיגת המימונה ביבנה, אמרה השרה גילה גמליאל - "ברוח החג, האפשרות לממשלת אחדות לאומית תחזור להיות רלוונטית וכבר בקרוב הממשלה תורחב, על מנת שמדינת ישראל תתמודד טוב יותר מול האתגרים המדיניים והביטחוניים הניצבים לפתחה‭."‬

ראש הממשלה צחי הנגבי הרחבת הקואליציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד