כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

דיווח: הנשיא ריבלין שוקל חנינה לקצב

עקב הידרדרות מצבו הנפשי של הנשיא לשעבר לאחרונה, ישקול הנשיא ריבלין בחיוב את ההצעה להעניק לו חנינה

במצב נפשי קשה, קצב. צילום: פלאש90
במצב נפשי קשה, קצב. צילום: פלאש90

הבוקר (א') פורסם כי נשיא המדינה ראובן ריבלין ישקול ככל הנראה לשחרר את הנשיא לשעבר קצב, שוועדת השחרורים החליטה שלא לקצוב את עונשו ולהותירו בכלא עד לתום עונש המאסר.

על פי החשיפה של ידיעות אחרונות הבוקר, ריבלין ישקול את הבקשה באם תוגש יחד עםן חוות דעת פסיכיאטרית, המעידה על הידרדרות קשה במצבו הנפשי של קצב. באם אכן תוגש חוות דעת כזו, ההערכות הן כי ריבלין ייעתר ויחון את הנשיא לשעבר קצב.

היוזמה החלה מאז החליטה וועדת השחרורים שלא לשחרר את הנשיא לשעבר. על פי עורכי דינו ובני משפחתו, קצב קיבל את ההחלטה באופן קשה מאד, ומאז מצבו הנפשי מתדרדר. בעקבות המנצב נוצרה פניה לנשיא המדינה, על מנת שישקול להשתמש בסמכותו לשחרר את קצב, על אף שלא הודה ולא הביע חרטה על מעשיו.

בבית הנשיא לא הגיבו לפרסום. גורמים המעורים בנושא הסבירו כי הנשיא שוקל כל בקשת חנינה המגיעה לשולחנו, ולכן הטענה של העיתון מעוותת.

"ראשו נשמט וסנטרו נדבק לחזה, גם עיניו נעצמו", תיאר ציון אמיר, פרקליטו של קצב, את רגע הקראת ההחלטה בריאיון לחדשות 2. "חברת הוועדה חשבה שקרה לו משהו וקראה לו. הוא קם ופשוט הלך לתא שלו, זה היה נוראי לראות אותו ככה".

בהודעה שפרסמה ועדת השחרורים בחודש שעבר נכתב: "הוועדה התרשמה כי האסיר תופס את עצמו כקורבן, עסוק בהאשמת גורמים חיצוניים במצבו, מתנהל עדיין בצורה כוחנית ועסוק בעצמו, בצרכיו, בהפסדיו ובמחיר שהוא ומשפחתו שילמו בלבד. גם לאור שאלות הוועדה, לא הביע האסיר חרטה ו/או אמפתיה כלפי נפגעות העבירה, אלא חזר וציין את המחיר הכבד שהוא שילם ומשלם".
רובי ריבלין נשיא המדינה משה קצב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד