כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

צפו בראשל"צ: "החתנים והכלות שלנו מרוקאים"

הראשון לציון השתתף במימונה המרכזית באשדוד, וסיפר על מאבקו של אביו בתופעת המימונה המעורבת, ועל ההבדל מול חגיגות המימונה כיום על טהרת הקודש

צפו בראשל"צ: "החתנים והכלות שלנו מרוקאים"

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף השתתף בחגיגות המימונה באשדוד שהתקיימו באולמי ה'אצולה' במעמד רבני העיר ואישי ציבור אמש, עם צאת חג הפסח.

המעמד החל בסיום מסכת שערך הרה"ג שלמה פרץ, רו"מ 'הדרת יוסף' בנמל אשדוד, ולאחר מכן נשא דברים רב העיר הגר"י שיינין, שדיבר בנושא המנהג של יוצאי מרוקו על קיום חג המימונה מיד עם צאת חג הפסח.

בדבריו הפליא את המשתתפים כשסיפר שהוא זוכר שבילדותו בליטא היו עושים 'מימונה אשכנזית' כשכל תושבי הכפר - רובם מבוגרים יוצאי ליטא - היו מתאספים בבית אחד התושבים, והיו שותים בירה שנמכרה לגוי כהלכה, וכששאל מה המקור לכך הסבירו לו, כדי להראות שהנה יוצא חג הפסח, אנו מיד אוכלים חמץ.



במעמד נשאו דברי תורה הגר"י גאגולאשוילי רבה של יהדות גיאורגיה וראש כולל דיינות "אוהל יעקב יוסף", שבירך בשפה הגרוזינית את יוצאי מרוקו ב"תרבחו ותסעדו".

לקראת סיום דבריו הופיע הראשון לציון הגר"י יוסף שנשא את המשא המרכזי, הזכיר בדבריו את מנהג המימונה בקרב יוצאי מרוקו, והביא בשם אבין מרן הגר"ע יוסף זצ"ל שנאבק בשעתו במימונה שעשו בתערובת, "אבל במשך השנים רבו בני התורה ובעלי התשובה ועושים את חגיגות המימומה על טהרת הקודש, אשריכם ואשרי חלקכם, אומנם המנהג של יוצאי מרוקו, אבל כולם עושים אותו. מרן זצ"ל קירב רבות ועשה רבות למען המרוקאים אף שבהלכות חלק על המרוקאים, ואין כל קשר בין ענין הלכה לבין אהבה והערכה, הנה החתנים של מרן זצ"ל והחתנים שלנו – מרוקאים, כך גם הכלות של מרן והכלות שלנו – מרוקאים", אמר הראשל"צ.



















































הרב יצחק יוסף מימונה אשדדו מרוקאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד