י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חרדים נגד דתיים: מי ינצח מחר בועדה למינוי דיינים

בעקבות פרישת שני חברי בית הדין הגדול מהועדה, צפוי רוב למינוי רבני 'צהר' לבית הדין האזורי • החרדים דורשים מינויים לבית הדין הגדול בלבד • ומי הם שבעת הדיינים המוסכמים לבית הדין הגדול? • הקרב יוצא לדרך

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ישיבת הועדה למינוי דיינים תתכנס מחר (ב) בלשכתו של יו"ר הועדה השר יובל שטייניץ בבניין שערי העיר בירושלים.

על פי הערכות מוקדמות, מסתמן פיצוץ במהלך הישיבה בנושא מינוי הדיינים, זאת בשל התעקשות נציגי 'הבית היהודי' על מינוי הדיינים דוד בס ובניהו ברונר לבתי הדין האזוריים, זאת מלבד מינוי שבעת הדיינים לבית הדין הגדול - אותו דורש בג"צ.

בהנחה שהישיבה לא תדחה כפי שאירע עד כה - היא צפויה להתחיל בשעה 11 בבוקר, ואם ללמוד מניסיון העבר, היא עשויה להתארך לשעות רבות של דיון, עד להכרעה וסגירת דיל או אי הגעה להסכמה ופיצוץ הישיבה.

ממידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', חמישה מבין תשעה החברים בוועדה, מעוניינים במינוי שני הדיינים, שבעיניים חרדיות נחשבים לבעייתיים לגמרי וקיימת להם התנגדות חריפה. המפתח נמצא בידיו של יו"ר הועדה השר שטייניץ, שעל פי דיווחים שונים, מעוניין אף הוא במינוי דיינים לאזורי, מלבד המינויים לבית הדין הגדול.

כזכור, כבר לפני החג חשף 'בחדרי חרדים' את העימות הצפוי, כאשר השר שטייניץ סירב לפרט בזימון לישיבה ולציין כי מדובר רק במינוי דיינים לבית הדין הגדול, ורשם כי היא תעסוק ב'מינוי דיינים', תוך שהוא מותיר את האפשרות למנות גם דיינים לבית הדין האזורי.

הרצון של לשכת הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף, הוא למנות אך ורק לבית הדין הגדול, שם יש סיכוי להגיע לסיכומים עם כלל החברים על זהות המתמנים. הדיינים המובילים למינוי בבית הדין הגדול הם הדיינים הרבנים אהרון כץ, אליהו היישריק, עמוס מיכאל, אליעזר איגרא, שלמה שפירא, מיימון נהרי ויעקב זמיר.

יצויין כי הישיבות האחרונות שנקבעו - נדחו או בוטלו לאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמות על זהות הדיינים ועקב בעיות לו"ז של חלק מהחברים בועדה.
מינוי דיינים ועדה בית הדין הגדול בית הדין האזורי יובל שטייניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד