כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"קצה הקרחון": חשד לרשת בינלאומית-חרדית להברחת סמים

עם מעצרו של צעיר חרדי בשל חבילת סמים שהגיעה למענו מחו"ל, חושדת משטרת ישראל בקיומה של רשת חרדית בינלאומית להברחת סמים • השופט: "מדובר בקצה הקרחון" • פרקליט העצור ל'בחדרי': "הוא לא ידע שיש סמים בחבילה"

קנאביס. צילום: pixabay
קנאביס. צילום: pixabay צילום: pixabay

"חשפנו רשת בינלאומית להברחת סמים במגזר החרדי", כך חושדת משטרת ישראל. צעיר חסידי בשנות ה-30 לחייו, נתפס ביום רביעי בערב שביעי של פסח, עם למעלה מקילו סמים מסוג קאנביס.

מדובר בחבילה שנשלחה אליו מארצות הברית באמצעות חברת "פדקס". עם קבלת החבילה הוא נעצר על ידי בלשי ימ"ר ירושלים.

כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' בערב החג, חבר ילדות של החשוד, השוהה בשנים האחרונות בחו"ל, שלח לו חבילה שהגיעה לישראל ביום שישי ערב חג הפסח, אותה התבקש להעביר לגרושתו תושבת ביתר עילית.

בעוד שבמשטרה טוענים כי תושב ביתר היה מודע כי בחבילה יש סמים, ואף נקט אמצעי זהירות בעת קבלתה, פרקליטו עו"ד רותם ניר אומר כי כלל לא ידע שמדובר בסמים, עד שהנושא עלה בבית המשפט.

על פי הנטען בבית משפט עולה כי המשטרה חושדת שמדובר ברשת הברחה. בדיון שנערך בבית משפט השלום בירושלים בערב שביעי של פסח, אמר נציג המשטרה רס"ר יבגני ברוורמן כי "לפי המידע שברשותנו, כלל המעורבים בתיק נמנים על המגזר החרדי וישנו קושי לקיים מולם פעולות חקירה בשבת וחג", וביקש להאריך את מעצרו בשמונה ימים.

החבילה ובה הסמים הגיעה לישראל כבר ביום שישי ערב חג הפסח, ומחברת פדקס פנו ללתושב ביתר שיבוא לאסוף את החבילה, אולם לאחר שלא הגיע במשך ארבעה ימים, החברה שלחה את החבילה אליו הביתה - והוא נעצר עם הגעתה.

בחקירתו שיתף פעולה עם החוקרים ואף מסר מספר שמות מעורבים בהם השולח מחו"ל וכן תושבת ביתר עילית אליו הייתה ממוענת החבילה. אולם לטענת המשטרה גירסתו לא מתיישבת עם הראיות.

במשטרה טוענים כי הוא לא אסף את החבילה כי ידע על תוכנה - סמים. במקביל פרקליטו טוען כי מרשו לא ידע כלל על תוכן החבילה. הוא היה מוכן לסייע לחברו ולקבלה בביתו, אך לא ללכת למשרדי החברה ולאסוף את החבילה.

השופט פאול שטרק ציין בהחלטה כי "מדובר במקרה של חשוד שהוא מהווה חלק של פעולה יותר רחבה, אפשר לומר שהוא קצה הקרחון בעניין" והאריך את מעצרו בשבעה ימים. מדובר בהארכה חריגה יחסית, וזאת בשל ימי החג, בהם על פי טענות המשטרה לא ניתן לחקור כיאות.

פרקליטו עו"ד רותם ניר אומר היום (א') ל'בחדרי חרדים' כי "עד לדיון בבית המשפט, מרשי לא ידוע שמדובר בחומר החשוד כסם. הוא נקלע שלא בטובתו לסיפור זה. ניצלו את תום הלב שלו ואת היותו איש חסד לשימוש ציני שהתברר בדיעבד כמעשה אסור.

במשטרת ירושלים אומרים ל'בחדרי' כי ביום רביעי יבקשו ככל הנראה הארכת מעצר נוספת.

סמים קנאביס רשת הברחה ביתר עילית שביעי של פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד