כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"אם לא ימולאו הדרישות שלנו - נפוצץ את ההסכמות עם החרדים"

חברת הוועדה למינוי דיינים, ד"ר רחל לבמור, ל'בחדרי חרדים': "המהלך לגבי בתי הדין האזוריים, הוא פוליטי ואינטרסנטי. אם הנושא לא יעלה מחר להצבעה, נשוחרר מההסכמות לגבי בית הדין הרבני העליון" • ואיזו פשרה היא מציעה?

בית הדין הרבני. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
בית הדין הרבני. צילום: נתי שוחט, פלאש 90

נמשכת המתיחות לקראת ישיבת הוועדה למינוי דיינים מחר (ב') וחברת הוועדה ד"ר רחל לבמור, מאיימת במשבר בשיחה ל'בחדרי חרדים', אם לא ייענו דרישותיה, המייצגות את עמדת הנשים בוועדה.

מחר בשעות הבוקר תיערך בלשכתו של יו"ר הוועדה למינוי דיינים, השר יובל שטייניץ ישיבה מכרעת. בין היתר תשתתף בה ד"ר רחל לבמור, טוענת רבנית מהמגזר הדתי לאומי הפעילה בנושא סרבניות גט.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' היא אומרת: "מה שקשור לסאגה סביב בחירת הדיינים לבית הדין האזורי, אני רואה את זה כמהלך פוליטי של גורמים אינטרסנטיים שפוגעים בציבור החרדי ובעם ישראל. הרבנים הראשיים וחבר הועדה ח"כ ישראל אייכלר יכולים להציל את המצב".

לבמור מבהירה כי: "אני לא חושבת שזה יכול לקרות דבר כזה - שלא יעלה להצבעה מחר נושא מינויי הדיינים לבית הדין האזורי. כי יש לנו הרבה כוחות".

עוד היא מוסיפה ומתריעה: "במידה ולא יעלה הנושא של האזורי, אנו נהיה משוחררים מההסכמות לגבי המינויים בבית הדין הגדול, ואז נראה מה יהיו התוצאות של בחירות חופשיות, שבהן צריך רוב של 7 מתוך 9 חברים בוועדה".

לדבריה: "אני מציעה למגזר החרדי לשקול טוב ולהענות בחיוב להצעת השלום שהוצעה בימים האחרונים. לפי ההצעה כל הצדדים יהיו מרוצים וישיגו הישגים עבור המגזר שלהם, וחבל שהם מביאים את עצמם למצב קיצוני של כשלון במינוי דיינים ללא תועלת".

הסכם הפשרה אותה הציעה - היא: מינוי ארבעה דיינים לבית הדין האזורי, כאשר אחד מהם מזוהה עם ש"ס, שניים מזוהים עם יהודת התורה כאשר אחד מהם מקובל על הליכוד. עוד דיין המקובל על הציונות הדתית שלא דווקא המשתייך לארגון צוהר. לדבריה ההצעה לא זכתה להתייחסות רצינית ואף לא בטוח שהובאה לידיעת הרבנים.

לבמור מוסיפה: "אם נגיע להסכמות לגבי הדיינים בבית הדין האזורי, אנו נסתפק בדיין אחד דתי-לאומי. אך אם לא תהיה הסכמה - אני אדרוש מינוי שלושה דיינים דתיים לאומיים.

באשר למינויים בבית הדין הגדול היא אומרת: "אדרוש מינוי של שני דיינים דתיים-לאומיים".
בית הדין ועדה למינוי דיינים רחל לבמור חרדים יובל שטייניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד