א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הרב גרוסמן המריא לדרום אפריקה: יפעל לשחרורו של הרב ברלנד

פרסום ראשון: הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק המריא הלילה ליוהנסבורג במטרה לשחרר מבית הכלא את מנהיג קהילת 'שובו בנים', הרב אליעזר ברלנד • ייפגש עם בכירי השלטון במדינה, כדי להגיע להסדר מוסכם

הרב גרוסמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הרב גרוסמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

פדיון שבויים: הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק המריא הלילה (ב') יחד עם רעייתו ומספר מקורבים ליוהנסבורג במטרה לשחרר את הגאון רבי אליעזר ברלנד, העצור בכלא בדרום אפריקה, מזה למעלה משבועיים.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הגרי"ד גרוסמן טס במטרה לפעול למען שחרורו של הרב. הרב גרוסמן מתכווין להפגש עם ראש הממשלה של דרום אפריקה ואנשי השלטון, במטרה להגיע להסכם בנושא. כך גם ייפגש עם רבה של דרום אפריקה הרב זאב גולדשטיין.

הרב גרוסמן מעורב מזה מספר שנים, בניסיון להביא להסדר בפרשת הרב ברלנד. הרב גם היה מעורב בפתרון בעיות בימיה הקשים של קהילת 'שובו בנים'.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרב גרוסמן היה אמור לטוס כבר בחול המועד בטיסה פרטית והיא בוטלה ברגע האחרון, עקב הטיסה בחזור שלא הייתה טיסה לפני כניסת חג שביעי של פסח.

הרב גרוסמן - בעל אישיות כובשת - מקווה שיצליח להגיע לפתרון בעניינו של הרב ברלנד היושב בכלא בתנאים קשים כשהוא קרוב לגיל 80.

הרב ברלנד עצור בבית הכלא, עד למתן החלטה בעניינו על ידי משרד המשפטים המקומי. מעצרו הוארך שוב שוב ובערב שביעי של פסח, דחה בית המשפט בברנדבורג שבדרום אפריקה את בקשתו של הרב ברלנד לשחררו בערבות.

הרב ברלנד נשבע בבית משפט שלא ינסה לברוח אם ישוחרר בערבות. הוא הוסיף ואמר לפרקליטו: "אם יחזירו אותי לכלא לא אשרוד, אני אמות שם".

עורך דינו הוסיף כי לרב דרכון דיפלומטי של רפובליקת חוף השנהב ולפיכך זכאי לחסינות דיפלומטית. אך המדינה טענה כי אין תוקף לדרכון.

לאור ההחלטה האחרונה של בית המשפט, הרב ברלנד צפוי להישאר בכלאו עד שיוחלט בעניינו. דבר שעשוי לארוך תקופה ארוכה.
הרב אליעזר ברלנד שובו בנים הרב גרוסמן דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 65 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד