י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

יתד נאמן תוקף: תרבות פסולה של צימרים לבחורי ישיבה

ביטאון דגל התורה מקדיש הבוקר את מאמר המערכת למתקפה חזיתית נגד 'תרבות הצימרים', שאחריתה - מי ישורנה

צימר, תרבות פסולה. צילום ארכיון
צימר, תרבות פסולה. צילום ארכיון

מאמר מערכת בביטאון דגל התורה 'יתד נאמן' מוקדש הבוקר (ב') לאזהרה לבחורי ישיבות והוריהם לקראת ימי בין הזמנים והקיץ הקרוב. בביטאון לא נשארו מעורפלים, וכיוונו את המסר באופן ספציפי לבני הישיבות השוכרים צימרים, מה שלדברי כותב המאמר הוא "פרצה חמורה".

בפתח המאמר מפרט הכותב על האיומים הרוחניים הניצבים בפני הצעירים - "השבוע האחרון של בין הזמנים של חודש ניסן, עלול להיות שבוע מועד לפורענות רוחנית. מי שלא זהיר, עלול לאבד את כל הקנינים שרכש בין כותלי הישיבה ולפלוט את כל המטען הרוחני של ימי חג הפסח שבהם כלל ישראל שאף מלוא ריאותיו אמונה ואמונת חכמים – ויאמינו בד' ובמשה עבדו. שבוע אחד של פריקת מסגרת עלול להותיר שובל של נזק שיהיה קשה למחות את עקבותיו. אינפוזיה של ארס רוחני מרוכז נמסכת בפרק זמן קצר ישר לורידיהם של צעירי הצאן, שקשה אח"כ לדלל ולנקות".

וכאן עובר הכותב למתקפה ישירה על תרבות הצימרים - "בעבר פורסם מכתבם הנוקב של רבינו מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל ויבדלחט"א מרן ראש הישיבה שליט"א מפני הפירצה החמורה שבחורים ממשפחות טובות שוכרים חדרים באכסניות ובמלונות ובצימרים כאשר במקומות הללו, לפתח חטאת רובץ, ויש בהישג יד מכשירים טמאים ועוד דברים שאין להעלותם על הדעת. בנסיבות מסוימות, נפתחים הסורגים כששומרי הסף אינם ניצבים בפתח, "בחורים ששכרו חדר על מנת לנוח, לא עמדו בניסיון ונכשלו, והידרדרו עד מאוד".

"הורים אינם לוקחים בחשבון עד כמה עלול להיות המדרון הזה תלול ועד כמה עלול להיות חדר קטן פתח ענק אל החוץ. במקרים רבים יצאו בחורים לדרך שהובילה אותם רחוק, שראשיתה הייתה בבילוי עם חברים במקום לא נכון, בימי בין הזמנים. הנטייה הטבעית של אנשים היא לזלזל, אבל מי שיטה אוזן לאלה שמטפלים בהצלתם של טובעים, יגלה שהטבילה הראשונה במעיין הנרפש הייתה בתקופה הזו".

כותב המאמר מסכם ואומר כי - "צורות "בילוי" כאלה, מקומם לא יכירם בתוך המחנה שלנו – בפרט כאשר איכא דרכא אחרינא – טיולים מאורגנים בפיקוח ראוי המונע סכנות רוחניות וגשמיות. אות הקלון הרוחני, חייב לקבל גם את ביטויו החברתי. חייב להיות ברור: לא משלנו הם. התירוץ "כולם נוסעים", לעולם לא יספק הורים שחוששים שבנם עלול לסכן את גופו.

"זה לא יכול להיות תירוץ כשמדובר בפיקוח נשמות. בפרט כאשר זה חב לאחרינא. בפרט כאשר כל אחד שנופל, מפיל גם אחרים ר"ל. ההורים חייבים לשאת את משא האחריות על כתפיהם, כי את התופעה הנוראה הזו חייבים להדביר מתוך צבור בני הישיבות ולשמור על קומתם, צביונם ובעיקר עתידם".
צימרים בין הזמנים יתד נאמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד