ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

כך ינציחו השלוחים את זכר נספי השואה

שלוחי חב"ד מ-42 מדינות ושש יבשות, מיפן ועד איסלנד, ידליקו בערב יום השואה תשע"ו נרות נשמה שנשלחו אליהם על ידי עמותת "שם ונר"

הנרות שנשלחו לשלוחי חב"ד ברחבי העולם
הנרות שנשלחו לשלוחי חב"ד ברחבי העולם

"הייתי רוצה שיהיה אדם שיזכור שהיה פעם מישהו בשם דוד ברגר", כך כתב דוד ברגר בגלויה שנשלחה למכריו בארץ ישראל. בגלויה זו הוא נפרד מהם, בהבינו שהוא לא ישרוד. ברגר נורה בוילנה ביולי 1941 והיה בן 19 במותו.

על מנת להנציח את זכרו של דוד ברגר ושל 6 מיליון נספים נוספים פועלת עמותת "שם ונר" לקדם מסורת לאומית חדשה להנצחת קורבנות השואה באמצעות הדלקת נר נשמה עם שמו ופרטיו של נספה.

בנוסף למאות אלפי נרות שיחולקו על ידי העמותה בישראל, מאות נרות עושים את דרכם גם מעבר לים - מדי שנה מקבלים אנשי חב"ד ברחבי העולם, חבילות מזון הכוללות מוצרים כשרים לחג לקהילה היהודית בתפוצות. השנה, לחבילת המצרכים יתווספו נרות נשמה עם שמותיהם של הנספים בשואה.

האספקה הראשונה ובה כ-1300 נרות נשמה עם תוויות באנגלית ובעברית, הופצה לשליחי חב"ד הנמצאים ב-42 מדינות בעולם ושש יבשות, החל ממדינות אירופה, שם נספו מיליוני יהודים והושמדו קהילות יהודיות עד אפר, ועד מדינות כמו יפן וברזיל - שגם שם יונצח זכרם של הנספים בשואה.
שלוחי חב''ד הנצחת נספי השואה יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד