ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אחרי 17 שנה, המכתב התגלה אצל החסיד

השנה הוא חשב כי לא יוכל לתרום למגבית הקמחא דפסחא של סערט ויז'ניץ, ואז גילה את המכתב ולא האמין למראה עיניו

האדמו"ר מסערט ויזנ'יץ זצ"ל. צילום: ישרא ברדוגו
האדמו"ר מסערט ויזנ'יץ זצ"ל. צילום: ישרא ברדוגו

בקהילת סערט ויז'ניץ מתקיימת חלוקת קמחא דפסחא כמידי ערב חג הפסח, כפי שנהוג בשאר חצרות וקהילות הקודש - לשם כך מתקשרים העסקנים לבעלי היכולת מקרב החסידים, ומתרימים אותם.

בעיתון 'המודיע' מספר הבוקר אחד העסקנים בחסידות לעיתונאי יעקב רייניץ על סיעתא דשמיא מופלאה שליוותה אותם. "אחד הטלפונים שעשינו היה ליהודי בעל בעמיו שמתגורר בארה"ב ומידי שנה בשנה תורם סכום נכבד מאד עבור הקמחא דפסחא. השנה, כשהתקשרנו אליו, גמגם הלה מעבר לקו והתנצל שהפעם אין ביכולתו לתרום כפי שנוהג בכל שנה משום שחיתן בשעה טובה ומוצלחת שני ילדים וההוצאות היו מעבר למה ששיער.

"ניסנו שוב להתקשר אליו, אולי בכל זאת יאות לתרום סכום כל-שהו. אבל לא, נראה היה שבאמת קשה לו לתרום השנה. איחלנו לו את כל הטוב שבעולם והתמקדנו ברשימת הנדיבים האחרים בכדי להתרים אותם. בכל זאת מדובר בחלוקה של מיליוני שקלים.

"בערב בדיקת חמץ שעות ספורות לפני רדת החשיכה, מתקשר אלינו אותו תורם כשהוא כל כולו נתון בהתרגשות עצומה, הוא בקושי היה מסוגל לדבר והודיע בצורה חגיגית: 'נכון שקשה לי מאד השנה מבחינה כספית, אבל אני מבקש לתרום את אותו סכום כמידי שנה'".

אותו עסקן מספר - "זה הפתיע אותנו, אבל כשיהודי מבקש לתרום – מתרימים אותו. אחרי שסיכמנו את הפרטיים הטכניים של התרומה, שאלנו אותו מה קרה הוא היה נרגש מעבר לקו ושיתף אותנו במה שעבר עליו בשעה האחרונה".

הוא סיפר "'לפני כשעה קלה התקשר אלי ידיד טוב שלי המתגורר בסמיכות אלי ואמר לי, 'תראה, אני עובר אחרי החג למשרד חדש וכעת אני עושה סדר בניירת ופתאום אני מגלה שיש לי כאן מכתב ששלח עבורך כ"ק מרן אדמו"ר מסערט ויזניץ זצוק"ל".

מתברר, כי האדמו"ר זצ"ל שלח לו את המכתב לפני 17 שנה דרך ידיד זה, אבל הוא שכח לבצע את שליחותו. כעת באופן מפתיע הוא מצא את המכתב, ומבקש לקיים את השליחות שהוטלה עליו.

"'מיהרתי לנסוע למשרדו ובחרדת קודש אני פותח את המכתב ומגלה שם גלויה שנכתב עליו: "בברכת פסח כשר ושמח", ומכתב זה נשלח אישית על ידי האדמו"ר כאות הוקרה על תרומתי הקבועה לקחמא דפסחא שחילק האדמו"ר מידי שנה. למכתב צורף גם מטבע קודש.

"'ברגע שראיתי את המכתב שהגיע ליעדו בצורה פלאית אחרי 17 שנה, והוא הגיע אלי דווקא בשעה קשה כשאין לי את היכולת לתרום כמו כל שנה, הבנתי שהרבי זי"ע עומד מלמעלה ומבקש שלמרות הקושי אמשיך לתרום למען מפעל קדוש זה של קמחא דפסחא", סיים היהודי את דבריו הנרגשים.
סערט ויזניץ מעטפה קמחא דפסחא תרומות מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד