ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

נגיף נדיר בדרום: תסמונת המוליטית-אורמית

מספר ילדים מפעוטון בקיבוץ בנגב אושפזו ב'סורוקה', ובשניים מהם נמצא חיידק אי קולי המאפיין תסמונת נדירה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

בימים האחרונים פונו למרכז הרפואי סורוקה 5 ילדים מאותו פעוטון בקיבוץ בנגב, כאשר הם סובלים ממחלת חום, שלשולים וסימני צחיחות.

למשרד הבריאות דווח על שני מקרים של פעוטות מהקיבוץ בגילאי 7 ו-10 חודשים, אשר אושפזו בבית החולים סורוקה על רקע התפרצות שלשולים בתינוקיה. באחד הילדים זוהה חיידק אי קולי. דגימה הועברה לבדיקה במעבדה המרכזית של משרד הבריאות. מבירור נוסף עלה כי מדובר בתסמונת נדירה בשם תסמונת המוליטית-אורמית.

מצבו של אחד הילדים השתפר באופן משמעותי והוא הועבר אתמול (א) למחלקת ילדים. מצבו של הילד השני מוגדר בינוני והוא עדיין מטופל ביחידה. 3 פעוטות נוספים התאשפזו עם מחלת חום ושלשולים, אך ללא עדות לפגיעה רב מערכתית עקב נוכחות הרעלן. ולכן הם אושפזו במחלקת ילדים להשגחה ומעקב.

ד"ר צחי לזר, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה, מסביר: "מדובר במחלה המתבטאת מהרס של כדוריות דם אדומות וטסיות דם, פגיעה כלייתית ומעורבות של מערכות אחרות. הטיפול במחלה הוא טיפול תומך תוך כדי מעקב וניטור".

הצוות האפידמיולוגי של מחוז דרום במשרד הבריאות ביצע חקירה, נאספו דגימות מתינוקות נוספים, שחלקם חלו בשלשולים והבריאו. הדגימות הועברו למעבדה המרכזית של משרד הבריאות. נערכה ביקורת תברואית בתינוקיה בקיבוץ, נמצאו ליקויים תברואיים סביבתיים וכן ליקויים בתחום ההיגיינה האישית, ניתן תדריך לתיקונם.

נמצא כי בקיבוץ פינת חי, בה מבקרים באופן תדיר ילדי הקיבוץ כולל תינוקות. במקום מגוון בעלי חיים. משרד הבריאות הנחה לסגור את הגן עד להודעה חדשה. כמו כן, נסגרה גם פינת החי עד להודעה חדשה. ניתן תדריך לכלל אנשי הקיבוץ להפנות ילד משלשל לבדיקת רופא. כמו כן, נלקחות דגימות גם מבעלי חיים בפינת החי המועברות לבדיקה במעבדה המרכזית.

בהוראת משרד הבריאות נסגר הפעוטון בקיבוץ לכמה ימים.
נגיף סורוקה פעוטון מגיפה מחלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד