ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הערכות: "ספק גדול אם הועדה תצליח להעביר מינוי היום"

הועדה למינוי דיינים התכנסה בשעה 11:00 לאחר דחיות ועיכובים רבים, אולם ללא הסכמות מוקדמות בין החברים • הדתיים מתעקשים לקדם מינויים לבית הדין האזורי, אך החרדים נחושים לחסום את רבני 'צהר' • האם בג"ץ יידרש לסוגיה שוב?

הערכות: "ספק גדול אם הועדה תצליח להעביר מינוי היום"

מעט לאחר השעה 11:00 הבוקר (ב) החל הדיון בועדה למינוי דיינים, שהתכנסה כזכור בהתאם לדרישת בג"ץ למנות דיינים לבית הדין הגדול, לאחר שנותר ללא דיינים קבועים כלל עם פרישתם של הגר"צ בוארון והגר"צ אלגרבלי.

דורם בכיר המעורה בפרטים אומר ל'בחדרי חרדים' כי הוא פסימי באשר לסיכוי להגיע להסכמות בדיון הנוכחי, זאת מאחר והחברים הדתיים והחילונים בועדה החליטו לכרוך את המינויים לבית הדין הגדול במינויים לבית הדין האזורי, תוך שהם מעלים שוב את שמותיהם של הרבנים בס וברונר, המזוהים עם ארגון 'צהר' ומהווים סדין אדום בעיני המגזר החרדי.

לדבריו, אמנם כבר הייתה רשימה מוסכמת של שבעה מינויים לבית הדין הגדול, אך מאחר ומינוי לבית הדין הגדול דורש הסכמה של לפחות 7 מחברי הועדה, נוצר מצב שהן הגוש החרדי והן הגוש החילוני יכולים לטרפד את הבחירה, וזה ככל הנראה מה שצפוי לקרות.

במסגרת הלחץ החילוני, צייצה ח"כ עליזה לביא מיש עתיד בטוויטר: "‏מבחן גדול לשטייניץ- מינוי דיינים מתונים שישרתו את כלל עם ישראל, או שוב אתנן פוליטי לחרדים למען יציבות הקואליציה".

מוקדם יותר הבוקר, בתוכניתו של נועם זיגמן ב'קול ברמה', התייחס חבר הועדה עו"ד אקסלרוד לדברים וטען כי הועדה מעוניינת למנות היום את כלל הדיינים החסרים, לשאלת אבי גרינצייג מ'בחדרי חרדים' האם לא ראוי למנות קודם את הדיינים לבית הדין העליון כדי ששניים מתוכן יכהנו בוועדה ויהיו מעורבים בבחירת דיינים לבית הדין האזורי, ציין אקסלרוד כי ייתכן ואכן כך יקרה בסופו של דבר.



כזכור, כבר לפני החג חשף 'בחדרי חרדים' את העימות הצפוי, כאשר השר שטייניץ סירב לפרט בזימון לישיבה ולציין כי מדובר רק במינוי דיינים לבית הדין הגדול, ורשם כי היא תעסוק ב'מינוי דיינים', תוך שהוא מותיר את האפשרות למנות גם דיינים לבית הדין האזורי.

הרצון של לשכת הראשל"צ הגאון הרב יצחק יוסף, הוא למנות אך ורק לבית הדין הגדול, שם יש סיכוי להגיע לסיכומים עם כלל החברים על זהות המתמנים. הדיינים המובילים למינוי בבית הדין הגדול הם הדיינים הרבנים אהרון כץ, אליהו היישריק, עמוס מיכאל, אליעזר איגרא, שלמה שפירא, מיימון נהרי ויעקב זמיר.

כזכור, אמש בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמרה חברת הוועדה ד"ר רחל לבמור - "מה שקשור לסאגה סביב בחירת הדיינים לבית הדין האזורי, אני רואה את זה כמהלך פוליטי של גורמים אינטרסנטיים שפוגעים בציבור החרדי ובעם ישראל. הרבנים הראשיים וחבר הועדה ח"כ ישראל אייכלר יכולים להציל את המצב". לבמור הבהירה כי "אני לא חושבת שזה יכול לקרות דבר כזה - שלא יעלה להצבעה מחר נושא מינויי הדיינים לבית הדין האזורי. כי יש לנו הרבה כוחות. במידה ולא יעלה הנושא של האזורי, אנו נהיה משוחררים מההסכמות לגבי המינויים בבית הדין הגדול, ואז נראה מה יהיו התוצאות של בחירות חופשיות, שבהן צריך רוב של 7 מתוך 9 חברים בוועדה".
מינוי דיינים ועדה בית הדין הגדול בית הדין האזורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד