כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

אביה של עדן לוי: "קראתי לה פרשת השבוע, ואז היא התעוררה. הייתי מאושר"

עדן לוי. הנערה שנפצעה באורח קשה בפיגוע לפני כשבועיים בירושלים, בו התפוצץ אוטובוס בשכונת תלפיות - התעוררה • אביה מספר ל'בחדרי חרדים' על השבועות מלאי הדאגה, על הימים לצד מיטתה - ועל הנס הגדול שאירע פתאום

פיגוע האוטובוס, צילום: נתי שוחט, פלאש90
פיגוע האוטובוס, צילום: נתי שוחט, פלאש90 צילום: נתי שוחט פלאש90

בשורה טובה: הנערה הדתייה עדן לוי, שנפצעה קשה לפני כשבועיים בפיצוץ האוטובוס בשכונת תלפיות בירושלים - התעוררה. בראיון מיוחד, מספר אביה חיים לוי ל'בחדרי חרדים' על הנס הגדול.

"אני מאושר", אומר לוי. "היא ניצלה בנס. ב"ה לא קרה לה שום פגיעה פנימית. היא אמנם נפגעה בפנים, אבל הרופאים אומרים שהיא תצא מזה בעז"ה ולא יישארו לה צלקות, בידיים אולי יצטרכו התערבות כירורגית בהמשך. זה היה נס! יש לה כ-45% כוויות בגוף, הוציאו לה רסיס. אני ליד מיטתה 24 שעות ביממה". האב חיים סיפר כי הרופאים מאד אופטימיים לגבי מצבה של עדן.

הוא מספר על רגע ההתעוררות של עדן. "בשבת האחרונה ישבתי לידה, קראתי לה באוזן פרשת שבוע, ואז היא פתחה עיניים, והחלה לקרא אבא אבא. בכיתי מאושר. שאלתי אותה שאלות והיא זיהתה הכל, תוך שהיא מהנהנת בראשה ומשיבה לי. ולאחר כשעה היא שוב עצמה עיניים.

"שלשום קראתי לה פרקי תהילים באוזן ואז היא שוב מתעוררת. הפעם היא התעוררה יותר מפעם קודמת, דיברנו כרבע שעה. אתמול ברוך השם הרופאים הורידו לה חלק מחומרי ההרדמה, היא יותר תקשרה אתנו ואף ישבה על כיסא. עדן עדיין מונשמת. ואני מקווה שהיום יורידו לה את צינורות ההנשמה. היא עדיין מבוהלת ומפוחדת מהפיגוע עצמו, וזוכרת חלקית מה היה".

האב אומר כי "עדן ילדה צדיקה מאוד, מכבד הורים ילדה צנועה, ומכבדת כל אחד באשר הוא מעל ומעבר. כשילדה כזו נפגעת היא לא סתם נפגעה היא כיפרה על עם ישראל בזכות הצדקות שלה, שאולי היה קורה אסון גדול יותר. מאמין שהנס לא הגיע אליה סתם, המחבל התפוצץ ממש לידה באוטובוס, זה נסי ניסים. אנו משפחה דתית וחרדית, הילדים מתחנכים במוסדות חרדים, חלקם במאה שערים".

- אתם כבר יודעים מתי עדן תשחרר?

"עדיין לא יודעים, זה נשגב מבינתי השחרור. כולנו תקווה שהיא תשתחרר במהרה. השיפור וההחלמה כבר מעידים על מגמה טובה. ה' עוזר לנו ויהיה טוב".

האב חיים מוסיף ומספר ל'בחדרי חרדים' - "זהו הנס השני שלה בחיים, כשעדן הייתה בת שנתיים עמדנו אני והיא בתור לקנות אוכל במסעדת סבארו ברחוב קינג ג'ורג' בירושלים. היה קר שם ועומס רב. והחלטנו ללכת לאכול במקום אחר. מיד כשיצאנו מהפיצה - התרחש הפיגוע וניצלנו. אני זוכר את זה כמו אתמול".

הפיגוע בו נפצעה עדן הי"ו אירע לפני כשבועיים בשעות אחר הצהריים, עם פיצוץ מטען ע"י מחבל ערבי בתוך אוטובוס קו 12 בדרך חברון פינת רחוב ברעם בירושלים. כ-20 איש נפצעו בדרגות שונות. המחבל מת מפצעיו לאחר זמן קצר מהפיגוע. אמה של עדן, רחל, נפצעה אף היא קל וקיבלה טיפול רפואי בזמן הפיגוע בבית חולים הדסה בירושלים. היא שוחררה למחרת.
עדן לוי פיגוע אוטובוס ירושלים פיגוע תלפיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד