י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

צפו: "לא לוותר על שום מנהג שנהגו במרוקו"

הרב מאיר אלעזר עטיה, מגדולי רבני וחוקרי עדת מרוקו, נאם בטקס המימונה באשדוד בהשתתפות הראש"ל הרב עמאר, ועמד על הצורך בחיזוק מורשת העדה

צפו: "לא לוותר על שום מנהג שנהגו במרוקו"

במוצאי המימונה נערך באשדוד במרכז לצעירים "ילדי שגיא ויעקב" כנס מימונה תורני לכבודה של יהדות מרוקו, במעמד רבנים חשובים יוצאי העדה.

במשך כ-4 שעות הרבנים השמיעו שיעורי תורה ושיחות חיזוק, והעלו על נס קהילות חשובות במרוקו. הרבנים ציינו את התקופות בהם גדלו במשך השנים גדולי תורה, ראשי ישיבות, מנהיגים, דיינים ורבנים.

במעמד נשאו דברים הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר רבה של ירושלים, הגאון רבי אברהם חפוטא ראש ישיבת הרמב"ם, הרה"ג רבי מאיר אלעזר עטיה ועוד רבנים חשובים.

הרב מאיר אלעזר עטיה, מי שנחשב כיום למוביל בחקר מנהגי מרוקו ומחבר ספרים רבים, חתם את מסכת הנאומים תוך כדי שהיה חד ותקיף בלשונו, וחיזק את חשיבות מנהגי מרוקו שאין לזוז מהם בשום אופן "ולא כמו אלו אשר מורידים את ראשם, ולאחר לחצים חותמים על מכתבים כאילו ביטלו את המנהגים". הרב עטיה אמר - "מפליא אותי שלא יודעים שהיו לנו מקורות גדולים במרוקו, צריך לספר להם, להודיע להם שידעו. חייבים לדעת.



"כך גם במנהגים, יש שואלים למה אתם לא אוכלים אורז, למי זה מפריע? הרי מה היה קורה אם זה היה הפוך, הרי לא היו מתחתנים איתנו כך פסקו רבותינו הקדושים, גאוני עולם, פוסקי הדורות פסקו לא אוכלים. ולמה לעשות התרה, מה זה? מה קרה? וכי תמות אם שבוע לא תאכל אורז?! כך גם בשאר מנהגים מה כל הטענות, זה לא מובן, מה הם רוצים, לפעמים יש רבנים שמגיעים לבתי כנסיות שלנו כדי להעיר לנו נגד המנהגים שיסודם בהררי קודש".

"גדלנו בין ברכי רבנים, גדולי עולם צדיקים וקדושים גדלנו בדרך שלהם, למה אין לנו ביטחון, למה חושבים שח"ו לא ידעו הלכה, מה זה. בבקשה תצאו לספריות תראו מלא שות"ים של חכמי מרוקו במה הם עסקו, מה הם כתבו בעיקר חושן משפט ואבן העזר מה עם אורח חיים? זה השאירו לסבתות ולסבים שלנו, יש לך בעיה תשאל את הסבתא שלך זה שולחן ערוך - אורח חיים אנו ממשיכים את הדרך הזו וכי לא נבטח בהם? לכן צריך 'ערבים' כאלו כמה שיותר כדי שיחזקו ויספרו את האמת לציבור, שאולי עדיין לא יודע מה הם השורשים של מנהגי מרוקו שיסודתם בהררי קודש".























הרב עמאר מרוקו הרב עטיה אשדוד מימונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד