ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

שירת הבקשות זוכה לעדנה עם יחיאל נהרי

לאחר עונת חורף של התעוררות המוזיקה המזרחית השורשית והמסורתית, נפתחת הערב סדרת מפגשי תרבות ללימוד שירת הבקשות לעומק

יחיאל נהרי ואלי אביכזר
יחיאל נהרי ואלי אביכזר

התרבות המזרחית מחדשת פניה, ישן וחדש: הערב (ג') תיפתח רשמית סדרת "מפגשי התרבות" שירת הבקשות והמקאם בירושלים.

אין שירה המזוהה עם ירושלים כמו "שירת הבקשות", ואין מסגרת מוסיקלית עשירה בתוכנה ובעושר צליליה, בשירים ובפתיחות, במעברים, ובקטעי הסולו, יותר שופעת משירה זו. ואכן, "עונת הבקשות" נחתמה ברוב פאר והדר עם סיומו של החורף, אבל טרם סיומה הוכרזה פתיחתה של סדרת "מפגשי תרבות" שיתקיימו בירושלים, בהם תילמד "שירת הבקשות" לעומק, ויילמדו כל המקאמים השזורים בה לאורכה ולרוחבה.

"מפגשי התרבות" יועברו על ידי גדול החזנים יחיאל נהרי, בליוויו המוסיקלי של סולן האנדלוסית ירושלים אלי אביכזר, ויתפרסו על פני 6 מפגשים, כשהמפגש השביעי יהווה טקס סיום ו"שירת הבקשות" בבית הכנסת עדס, המוכר ברחובותיה של התרבות כאוניברסיטת הצלילים הקדושים.

השירה הזו נחשבת למרקם הגרעיני של תרבות "שירת המזרח", מאות שנים שרים אותה בלילי שבתות, והיא מסמלת בעיקר את המקום בו כולם שרים ביחד, לצד קטעי סולו המיועדים לצעירים, ולמבוגרים, למתחילים וחדשים, או ותיקים ומנוסים.

יחיאל נהרי, שינחת היום הישר מארה"ב בשעה 15:00 אחה"צ, מסביר מבחינתו כי הוא רואה בקיומם של מפגשים אלו כמה מטרות, בראש ובראשונה הן דרך ושיטת לימוד המוסיקה הזו, לא על ידי סימנים ואותיות, הגדרות לועזיות ומפות צלילים, אלא בעיקר על ידי המחשה והפעלת יצירתיות מקורית, חיכוך מוסיקלי תמידי בכל הזדמנות, הרחבת הידע המעשי יותר מאשר התיאורטי, כל אלו לשיטתו מהווים מסלול בטוח ללבם של השומעים, להנאה ולאהבה מהשירה ומהחזנות.

המטרה השנייה מבחינתו שהיא לא פחות חשובה, היא הנחלת הידע וכל הנלווה אליו הלאה לדור הצעיר, לדור הבא, וכמו"כ לדור המבוגר שעדיין נהנה, ורוצה להמשיך ולהרחיב אופקים, ליהנות ולשאוב עוד ועוד.
יחיאל נהרי שירת הבקשות שירת המזרח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד