ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

דייטש יתפטר ופינדרוס ימונה למ"מ ראש העיר

יוסי דייטש שיגר מכתב לראש העיר, בו הוא מודיע על התפטרותו מתפקיד מ"מ ראש העיר לטובת נציג דגל התורה • דייטש יישאר סגן ראש העיר

פינדרוס, דייטש וקלרמן
פינדרוס, דייטש וקלרמן

מ"מ ראש העיר ירושלים יוסי דייטש שיגר הבוקר (ג') מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, ובו הוא מודיע כי הוא מתכונן לעמוד בסיכום עם סיעת 'דגל התורה', ויעביר את תפקיד ממלא מקום ראש העיר לידיו של יצחק פינדרוס, ולהמשיך לכהן בתפקיד סגן ראש העיר.

במכתב כתב דייטש לברקת כי בהתאם לסיכום עם סיעת 'דגל התורה', הוא מבקש להביא לישיבת המועצה את ההחלטה על החלפתו בפינדרוס, בתפקיד ממלא מקום ראש העיר.

"בהתאם להחלטת המועצה... בה נקבע כי הרב יצחק פינדרוס יכהן כסגן ראש העיר החל מתאריך י"ד אייר, אבקש להודיעך כי תפקידי כסגן וממלא מקום ראש העיר... יועבר לנציג 'דגל התורה' הרב יצחק פינדרוס. ב. למען הסר ספק אני אמשיך לכהן כסגן ראש העיר".

יצויין כי בתוך 'דגל התורה' קיים סיכום כי לאחר שנתיים וחצי מהקמת הקואליציה העירונית בירושלים, בהן שימש ישראל קלרמן כסגן ראש העיר, הוא יפרוש לטובת יצחק פינדרוס, שימונה לסגן ראש העיר מטעם דגל התורה. בנוסף לכך, פינדרוס ימונה לממלא מקום ראש העיר במסגרת הסכם הרוטציה בין אגודת ישראל לדגל התורה, ויוסי דייטש יישאר רק סגן ראש העיר.

בנוסף, טרם הבחירות נערך הסכם בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' על מיקומים ברשימת יהדות התורה. בין הסיעות סוכם כי במידה ויהדות התורה תקבל רק 8 מקומות בעירייה, אז תתקיים רוטציה בין אגודת ישראל לדגל התורה לאחר מחצית הקדנציה, ונציג אגודה יפרוש מהעירייה לטובת נציג 'דגל התורה'.

ההסכם הזה לא יבוצע, וזאת משום כי סעיף בהסכם קבע שבמידה ותרוץ מפלגה חרדית נוספת שתיקח קולות מיהדות התורה, סיכום הרוטציה מבוטל.
יצחק פינדרוס יהדות התורה ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד