י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הרבנית רונית ברש ל'בחדרי': "אמרתי לרופאים שאשתחרר ביום שלישי"

בראיון בלעדי ל'לובי נשי - בחדרי חרדים' - מודה הרבנית ברש לאיש שהציל את חייה: "הרגשתי שאני נחנקת אבל לא היה אף אחד בחדר" • וכן לאלפי האנשים שהתפללו בחוץ: "הרגשתי שזה מה שסייע לי"

הרבנית רונית ברש ל'בחדרי': "אמרתי לרופאים שאשתחרר ביום שלישי"
פלאש 90

 

הרבנית רונית ברש בראיון ראשוני ל'לובי נשי - בחדרי חרדים': "הייתי תחת סכנת חיים של ממש. בין חיים למוות. ניצלתי בזכות אהבת חינם", כך אומרת הרבנית בהתרגשות, בעוד אלפי מעריצות עוקבות בדאגה אחר מצבה מאז אשפוזה לפני מספר ימים בשל תסחיף ריאתי ועד לשחרורה היום.

"בהתחלה לא רציתי להתפנות לבית החולים בערב שבת מפני קדושת השבת, ואמרתי לעצמי שאלך במוצ"ש לבית החולים - אך לא הייתה לי ברירה אחרת כי הרגשתי נורא", היא משחזרת.

כזכור, ביום שישי האחרון אושפזה הרבנית רונית ברש במצב קשה, בבית החולים ברזילי באשקלון, לאחר שבריאתה נוצר קריש דם שיצר תסחיף. המקרה האירע מספר שבועות לאחר ניתוח שעברה הרבנית. ברש, 38, אם לחמשה ילדים – שכבה בבית החולים, כשמחוצה לו מאות מעריצותיה המשוועות לעוד בדל מידע על בריאותה. הרבנית ברש, היא אחת הדמויות הדומיננטיות בעולם החזרה בתשובה, ואחראית על נסיעות רבות לקברי צדיקים – באומן בפרט. ידועה גם כאחת הנשים החזקות בערבי הפרשות חלה לנשים וסוחפת אחריה נשים רבות – ללא הבדלי דת.

הרבנית ברש, שהיתה בעברה דמות מוכרת בעולם המסיבות החילוני, הפנתה את כל פועלה, עם חזרתה בתשובה, להחזרה בתשובה והכנסת האנרגיות והכימיה לנשים שחזרו בזכותה בתשובה.

"כששכבתי במיטת בית החולים - הדלת ננעלה ולא היה אף אחד בחדר, הרגשתי שאני נחנקת ולא הצלחתי לנשום. לפתע הדלת נפתחה ושומר שעמד בדלת הסמוכה לחדרי בבית החולים, ראה אותי ורץ לעברי ושאל 'הרבנית ברש למה את לבנה'? סימנתי לו שאני לא יכולה לנשום. הוא הזעיק עזרה והציל את חיי. כשמנהל בית החולים הגיע לבקר אותי בחדר, סיפרתי לו על כך, 'למרות שזו לא עבודת המאבטח הוא גילה תושייה והציל אותי' - סיפרתי לו. מנהל בית החולים ברזילי התפעל מכך שהשומר הציל את חיי, למרות שאין לו קשר לדת, הציל אותי ממש מתוך אהבה, ובית החולים אף העניק לו תעודת הוקרה על שהציל את חיי. אני חייבת לשומר את חיי, זה נסי נסים מה שקרה".

עוד מוסיפה הרבנית לשחזר: "כשהייתי ברגעים הקשים בבית החולים, אמרתי לרופאה שאני ביום שלישי אקום על הרגליים בע"ה ואצא מכאן. הרופאה צחקה ואמרה: 'ביום שלישי בעוד חודש'. השבתי לה את תראי שבזכות עם ישראל אני בחוץ. הרופאה השיבה לי: 'דמיונות' והמשיכה בדרכה. והנה ברוך ה' היום השתחררתי.

הרבנית ברש התייחסה להצפה של הרשת החברתית בבקשות תפילה לרפואתה. "ההתגייסות לרפואתי ברשתות החברתיות ממש רגישה אותי, הרגשתי תוך כדי שאני מחלימה שהציבור מתפלל למעני. היו לי תחושות והרגשות שכל תפילה עוזרת. זה ברור שבזכות התפילות של עם ישראל אני בבית".

 





הרבנית ברש רונית ברש תסחיף ריאתי חזרה בתשובה הפרשת חלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד