י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אמו של של סרבן גט מארה"ב: "החזירו לי את הדרכון"

אמו האמריקנית של סרבן גט, פנתה לבג"צ בדרישה להשיב לה את דרכונה, שנלקח ממנה לפני כחצי שנה בהוראת ביה"ד ונאבד

אמו של של סרבן גט מארה"ב: "החזירו לי את הדרכון"

חרדית תושבת ארצות הברית, דורשת בעתירה לבג"ץ שהגישה אתמול (ב') להחזיר לה את הדרכון האמריקני שנלקח ממנה לפי החלטת בית הדין הרבני, כך מדווח אתר וואלה שחשף לראשונה את הפרשה.

הדרכון נלקח ממנה לדבריה לאחר שבית הדין חשד כי היא תומכת בבנה, סרבן גט שעיגן את אשתו מזה יותר מעשר שנים. ומאז אינה יכולה לצאת מהארץ.

לדבריה התברר שהטענה אינה נכונה, הנקבע שיש להשיב לה את דרכונה אבל הוא ככל הנראה אבד, ובהנהלת בתי הדין ובמשטרת ישראל מטילים את האשמה האחד על השני.

בעתירה נכתב כי: "אי השבת דרכונה של העותרת מסב לה והסב לה צער רב, וזאת בלשון המעטה, שכן בשל אי השבת דרכונה כמתחייב נמנעה ממנה האפשרות להגיע לחתונת נכדה הראשון, אשר התקיימה בארצות הברית. יתרה מכך, העותרת אף נאלצה להישאר בישראל לבדה במהלך חג הפסח, ונמנעה ממנה האפשרות לחגוג עם משפחתה בארצות הברית".

עוד נכתב כי "כל זאת בנוסף לעובדה כי מלכתחילה לא היה כל מקום לעכבה בישראל, והיא למעשה הוחזקה בארץ בכפייה בחצי השנה האחרונה על לא עוול בכפה. השבת דרכונה תביא לסיומה של "מסכת עינויים שעברה ועוברת העותרת בחצי שנה האחרונה".

לפני מספר חודשים, הטיל בית הדין הרבני האזורי בתל אביב, מאסר של 30 יום על איל-הון יהודי אמריקאי לאחר שנטען כי המליץ לבנו לעגן את אשתו. יישום ההחלטה נדחה בינתיים בהחלטת בית המשפט העליון

חשד דומה הוטל גם על האם, ועקב זאת נשלל ממנה דרכונה. לראשונה בתולדות בתי הדין הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ כנגד הורי הבעל המעגן – ולא כנגדו. החשד כאמור, נשלל.
בית הדין סרבן גט בית משפט דרכון ארהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד