ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

נתוני ההצבעה בוועדה למינוי דיינים נחשפים: מי וכמה תמכו בכל דיין

5 קולות בלבד לנכד זקן רבני מרוקו, 5 קולות לדיין השנוי במחלוקת, 4 קולות לחסיד גור • 'בחדרי חרדים' חושף בלעדית את נתוני ההצבעה בוועדה למינוי דיינים

בוועדה למינוי דיינים
בוועדה למינוי דיינים

פרסום ראשון: נתונים נוספים אודות ההצבעה אתמול (ב') בוועדה למינוי דיינים, נחשפים.

אתמול התכנסה הוועדה למינוי דיינים, ובחרה בדיין הרב אליעזר איגרא לבית הדין הגדול. הוא נתמך על ידי הציונות הדתית ועל פי הערכות - גם על ידי הרב הראשי הגאון הרב דוד לאו. הוא קיבל 7 קולות מתוך 9 קולות חברי הוועדה.

עתה הגיעו לידי 'בחדרי חרדים' נתונים נוספים מההצבעה שנערכה אתמול לבחירת הדיינים.

מנתוני ההצבעה החשאית שהגיעו לידי 'בחדרי חרדים' עולה כי, הרב יאיר בן מנחם - נכדו של הרב יהושע ממן, זקן רבני מרוקו, שנתמך על ידי הנציגים הדתיים-לאומים זכה ל-5 קולות מתוך 9 חברים שנמנעו או התנגדו. הוא לא נבחר.

הדיין הרב שמעון לביא, שנתמך על ידי הדתיים-לאומים וזכה להתנגדות נחרצת של הנציגים החרדים שהצביעו נגדו. הוא קיבל 5 קולות ולא נבחר.

הדיין הרב אליהו היישריק - חסיד גור, שנתמך על ידי הנציגים החרדים קיבל רק 4 קולות. גם הרב שלמה שפירא שנתמך על ידי הדתיים-לאומים קיבל 4 קולות. זאת אף ששפירא אינו מעורר התנגדות מצד החרדים.

הרב יצחק אלמליח - ראב"ד תל אביב שנתמך על ידי החרדים ומקורב לש"ס - קיבל 4 קולות. כך גם, הרב אהרון כץ שנתמך על ידי החרדים ומשתייך לדגל התורה קיבל 4 קולות .

הרב עמוס מיכאל שנתמך על ידי החרדים ומשתייך לש"ס קיבל 3 קולות. הדיין הרב נחום גורטלר שנתמך על ידי החרדים ומשתייך לדגל התורה, קיבל 2 קולות. על פי הערכות של גורמים בועדה למינוי דיינים, הרשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף, לא תמך בו.

הרב יעקב זמיר שנתמך על ידי החרדים ומשמש כחברותה של הרשל"צ הרב יצחק יוסף, קיבל רק 2 קולות. הרב יצחק זר שנתמך על ידי החרדים ומשתייך לש"ס, קיבל רק 2 קולות. הרב אברהם שינדלר שנתמך על ידי החרדים - קיבל קול בודד. כך גם הרבנים: מיימון נהרי ודוד מלכה שנתמכו על ידי ש"ס.
שס יהדות התורה דיינים ועדה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד