כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

מאסר עולם ו-20 שנים נוספות לרוצחו של אבו חדיר

בית המשפט בירושלים גזר מאסר עולם ו-20 שנים נוספות על יוסף בן דוד, רוצחו של מוחמד אבו חדיר • בן דוד התנצל קודם לכן: "עבדתי בזק"א וקידשתי את צלם האנוש - זה לא היה תחת שליטתי. זה לא האופי שלי ואני לא בן אדם כזה"

בן דוד היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בן דוד היום. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר לפני זמן קצר (ג') מאסר עולם ו-20 שנים נוספות על יוסף בן דוד, הרוצח של מוחמד אבו חדיר.

בנוסף, הטיל השופט על בן דוד לשלם לבני משפחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, פיצויים.

מוקדם יותר, בן דוד התנצל לראשונה בפני המשפחה: "אני מתנצל על מה שהיה. בעבר עבדתי בזק"א ואספתי גופות יהודים וערבים. תמיד קידשתי את צלם האנוש ואת כבוד המת". בן דוד, התנדב באגף הדוברות של זק"א.

עוד הוסיף: "אני מבקש סליחה מהמשפחה כל על מה שאירע. זה לא היה תחת שליטתי. יש לי רקע פסיכיאטרי. זה לא האופי שלי ואני לא בן אדם כזה".

הפרקליטות דרשה לגזור על בן דוד 60 שנות מאסר. 12 על החטיפה של הילד מוסא זלום, 20 על החטיפה של מוחמד אבו חדיר, 25 שנה על הרצח ועוד שלוש שנים על שריפת הרכבים.

צפו בשחזור רצח אבו חדיר: "הוא בער כולו". באדיבות עוץ 10

"בהמשך לקביעה כי הנאשם אחראי למעשיו וכשיר לעמוד לדין, קיבל היום בית המשפט את עמדת התובע, עו"ד אורי קורב, לפיה יש להטיל על הנאשם מאסר עולם וכן עונש נוסף מצטבר בגין עבירות החטיפה וההצתה, לצד פיצוי למשפחות המנוח והילד הנוסף שהנאשם ניסה לחטוף. העונש הנוסף המצטבר הוא של 20 שנות מאסר, מעבר למאסר העולם" אמר בפרקליטות לאחר גזר הדין.

"הנאשם בן דוד היה היוזם, המחולל והמבצע העיקרי של הרצח. בית המשפט דחה את טענות ההגנה ובקשתה לענישה מופחתת בגין טענות שונות לגבי מצבו הנפשי של הנאשם. מדובר במקרה שזעזע את הציבור בארץ, נוכח אכזריותם הרבה של המעשים. ידע כל אדם, מכל דת וגזע, שמבצע מעשים מסוג זה - תהא האידיאולוגיה בשמה הוא מתיימר לפעול אשר תהא - כי מערכת אכיפת החוק תמצה עמו את הדין עד תום".
מוחמד אבו חדיר יוסף בן דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד