י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אמנון לוי ל'בחדרי': "הצטערתי - לשלוח לכלא אב ל-16 ילדים זה מוגזם"

אמנון לוי חוזר ומוחה בשיחה ל'בחדרי', על העונש הכבד שהושת על יואליש קרויס, קמב"ץ 'העדה' לשעבר: "אפשר להבין שהוא אדם יוצא דופן שיכול להרגיז, אבל היה אפשר למצוא יותר מידת רחמים. המשחטה שלו לא עסק מסחרי, אלא עניין קהילתי"

יואליש קרויס ואמנון לוי
יואליש קרויס ואמנון לוי

"הצטערתי מאוד על מה שעשו ליואליש", כך אומר העיתונאי ואיש התקשורת אמנון לוי, בשיחה ל'בחדרי חרדים'.

העיתונאי ואיש התקשורת הבכיר אמנון לוי, יוצא להגנת יואליש קרויס, עליו נגזרו שבעת חודשי מאסר, בשל הפעלת משחטה במאה שערים.

בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "מדינת ישראל מספיק חזקה בשביל להיות קצת יותר סובלנית כלפי אדם יוצא דופן כמו יואליש קרויס, לקרוא לו מעלים מס זה עניין מרחיק לכת. כי המשחטה היא עניין קהילתי ולא עסק מסחרי.

"למצות איתו את הדין ולשלוח אב ל-16 ילדים לכלא זה מוגזם ולא לעניין. ממש הצטערתי שנהגו כך איתו ושלחו אותו לכלא.

"אני יכול להבין", מוסיף לוי, "שהוא אדם יוצא דופן שיכול להרגיז ולשבור את החוקים ושזו בעייה, אבל היה אפשר למצוא יותר מידת רחמים ולתת ליואליש עונש פחות קשה, לא לכלא. עבודות שירות או משהו בסגנון, מאסר על תנאי. לא אמרתי שישלחו אותו הביתה במחיאות כפיים אבל יש דרכים אחרות. זה ממש לא לעניין. ממש אצטער כשאני אראה אותו הולך לכלא.

בקשר לעבירה עצמה בה הואשם קרויס אומר לוי: "אני לא חקרתי את העניין לעומק. אבל הגישה של יואליש הייתה שזה לא היה עסק מסחרי, אלא משחטה קהילתית כאשר כל אחד מביא את העופות שלו ושוחט, וככה זה התנהל מאה שנה במאה שערים. זו עמדה שהייתה ראוייה לבדיקה.

"בכל מקרה", מוסיף לוי, "לא הייתי מחמיר עם אנשים כאלה בחוקים, הרי הם גרים רחוק ממדינת ישראל במובן החוקי, הם לא לוקחים כסף מביטוח לאומי למרות של-16 ילדים אפשר לקבל הרבה כסף. ואפילו הלידות של אשתו הוא לא מוכן שהמדינה תשלם אותם שזה הרבה כסף.

"אפשר להבין שהיה כאן אדם אידיאולגי שחי בצניעות רבה, ובוודאי לא מיליונר שמעלים מס, ואפשר היה בדרך אחרת לנהוג, אני מצטער שכך טיפולו בנושא".

כזכור, בית משפט השלום בירושלים גזר שבעה חודשי מאסר על קמב"ץ העדה החרדית לשעבר, בעקבות אי דיווח על הכנסות המשחטה במאה שערים. בנוסף גזר בית המשפט על קרויס קנס בסך 50 אלף ש"ח בנוסף לשבעה חודשי מאסר. באם לא ישלם את הקנס, ירצה קרויס 70 ימי מאסר נוספים.

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2006 עד 2011 ניהל קרויס ושותפו משחטה בשכונה הירושלמית, אשר לפי האישום פעלה ללא רישיון, ובלא שדיווחו לרשות המיסים על עיסוקם בהפעלת המשחטה.

במהלך הפעלת המשחטה לא ניהלו הנאשמים ספרים כדין, לא הוציאו חשבוניות מס, לא דיווחו על הכנסותיהם מהמשחטה לרשות המיסים, לא דרשו חשבוניות מס מספקים וביצעו עבירות מס נוספות.

לוי השמיע את מחאתו קודם לכן בציוץ בטוויטר שלו "‏שופטת שולחת למאסר את יואליש קרויס אב ל-16 ילדים על אי תשלום מס במשחטה בת 100 שנה לתצרוכת פנימית של נטורי קרתא", צייץ, "שלא לוקחים שקל מהמדינה כעקרון".

עוד צייץ: "‏לא שולחים אותו לעבודות שירות כי אין לו ת.ז. ומרגיז את השופטת שלא עשה. אפס סובלנות לאחר, לדעותיו לאמונותיו. לתפארת מדינת ישראל".



יואל קרויס מאסר אמנון לוי משחטה מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד