י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

רבבה בעלייה לקברו של יהושע בן נון

כ"ו ניסן: 10,000 איש עלו לציון קברו של יהושע בן נון, בכפר כיפל חארס בשומרון

קברו של נון אביו של יהושע. צילום: ישי פליישר
קברו של נון אביו של יהושע. צילום: ישי פליישר

10,000 בני אדם עלו הלילה לקברו של יהשע בן נון בשומרון. מעל 10,000 ישראלים נכנסו הלילה (ד), לכפר כיפל חארס בשומרון, בכדי להתפלל על קברו של יהשע בן נון ביום ההילולא שלו.

המתפללים הגיעו מכל קצווי הארץ, זאת לאחר שמועצה אזורית שומרון ומנהלת המקומות הקדושים פתחה את אם המקום יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל לתפילה המונית וביקרו גם בקברו של עלב בן יפונה ובקברו של אביו של יהשע בן נון שעל פי המסורת ממוקמים גם הם בכפר כיפל חארס.


צילום: רועי חדי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "למעלה מ-10,000 יהודים מכל רחבי הארץ, דתיים חילונים ומסורתיים. הגיעו לכאן הערב. הולכים כאן ברחובות הולכים לקברי צדיקים. בין השאר לקברו של יהשע בן נון שהיה הרמטכ"ל הראשון. מנחיל ארץ ישראל. ואחד מהאבות הרוחניים של העם היהודי. אנחנו דווקא בעיתוי כזה בזמן כזה מגיעים לכאן לקבר יהשע בן נון שיחד עם כלב בן יפונה ידע לעמוד מול עשרת המרגלים האחרים ולהגיד טובה הארץ מאוד מאוד. עלה נעלה וירשנו את הארץ כי יכול נוכל לה.

"אנחנו שואבים כוחות מיהשע בן נון. אנחנו מתחזקים כולנו. מעל 10,000 איש שבאו וכל עם ישראל מהמעמד המרגש הזה. לקרוא כאן את תפילת עלינו לשבח שתיקן יהשע בן נון כאן. אני רוצה להודות לחטיבת אפרים, למפקד החטיבה, קצינים, אוגדת איו"ש, משטרת ישראל על האבטחה על השותפות. למנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון. שעושה עבודה מדהימה. אנחנו כאן. עם ישראל חי".

יום פטירתו של יהושע בן נון כ"ו בניסן, מופיע בשולחן ערוך (סימן תק"פ). מיקום קבורתו בכפר תמנת חרס מופיע כבר בתחילת ספר שופטים (פרק ב'). מסורות עתיקות יומין הנזכרות בספרות הנוסעים הקדומה מאשרות את מיקומו של האתר.

צילומים מהעלייה הלילה. צילום: רועי חדי וישי פליישר












יהושע בן נון עלייה תפילה יהודה ושומרון קבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד