כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

'אגודה' הירושלמית תתכנס לדון בהסכם עם דגל

מזכירות אגודת ישראל בירושלים תתכנס הערב, לדון בהסכם הקואליציוני בעירייה, בינה לדגל התורה

יוסי דייטש. צילום: קובי הר צבי
יוסי דייטש. צילום: קובי הר צבי

מזכירות אגודת ישראל בירושלים תתכנס הערב (ד) בשעה 19:00, לדון בקיום ההסכם הקואליציוני בעיריית ירושלים, בין אגודת ישראל ודגל התורה.

בהודעה שפרסמה המזכירות נכתב "הזמנה דחופה. חברי המזכירות מוזמנים בזאת לישיבת מזכירות שתתקיים אי"ה היום יום רביעי כ"ו ניסן תשע"ו בשעה 7 בערב, באולם הישיבות שבבית מרכז אגודת ישראל רחוב פרס 2. על סדר היום, ביצוע ההסכם בין אגודת ישראל ודגל התורה בבבחירות לעיירית ירושלים תשע"ד".

על הפרק הערב במזכירות שני נושאים: העברת תפקיד מ"מ ראש העיר ברוטציה לידי דגל התורה. את זה עשה אתמול יוסי דייטש במכתב לראש העיר ניר ברקת, בו ביקש למנות את יצחק פינדרוס למ"מ ראש העיר. לפי הסיכום בין המפלגות, דייטש ישאר סגן ראש העיר.

נושא נוסף שיעלה הערב: הדרישה של דגל התורה שנציג אגודת ישראל יעניק רוטציה ברשימת יהדות התורה לטובת נציג דגל התורה - כפי שסוכם בהסכם בין המפלגות טרם הבחירות - כי במידה ויהדות התורה תקבל רק 8 נציגים בעיריה, נציג אגודה יפנה את מקומו לאחר חצי קדנציה לטובת איש דגל.

באגודת ישראל טוענים מנגד, כי קיים סעיף נוסף בהסכם, שבמידה ומפלגה חרדית נוספת תרוץ ותקח קולות מיהדות התורה (הכוונה לבני תורה שרצה וזכתה בנציג וסגן ראש עיר) אז הסעיף לא יחייב את אגודת ישראל להעניק רוטציה לנציג דגל התורה.
ירושלים דגל התורה יהדות התורה אגודת ישראל העירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד