ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

צעירים חרדים הטיחו למרגי: "אתה אשם בנשירת תלמידים מהאקדמיה"

במהלך כנס אקדמי באוניברסיטת בר אילן, בו השתתף ח"כ יעקב מרגי, עלתה סוגיית נשירת התלמידים החרדים ממוסדות ההשכלה גבוהה, הנאמדת ב-75 אחוז • במהלך הפאנל פרצה מהומה כאשר פעילים חרדים היסו את מרגי, והאשימו אותו בנשירה

מרגי, צילום: פלאש90
מרגי, צילום: פלאש90

דרמה במהלך כנס בנושא שילוב חרדים בתעסוקה שהתקיים אתמול (ג') באוניברסיטת בר אילן: הדיון בפאנל המרכזי יצא משליטה, כאשר פעילים חרדים הטיחו בח"כ מרגי כי הוא "שאין לימודי ליבה במוסדות החינוך ובגללכם יש נשירה גבוהה של סטודנטים חרדים".



ההתפרצות הגיעה במהלך הפאנל המרכזי, שעסק בנושא "קונפליקטים בקליטת חרדים בתעסוקה", והשתתפו בו ח"כ יעקב מרגי מש"ס, לצד נציגי מעסיקים חרדים ופעילים חברתיים. את הפאנל הנחה העורך הראשי של "בחרדי חרדים" מני גירא שוורץ.

לקראת סיום הפאנל, הטיח אביגדור רבינוביץ בח"כ מרגי המשמש כיו"ר ועדת חינוך בכנסת - "סטודנטים חרדים המעוניינים בלימודים, רובם אינו מצליח לסיים את המכינות לאור נתוני נשירה של 50-60%, מאחר ואינם יודעים אפילו את ה-ABC, מה אתה כח"כ חרדי או יו"ר ועדת חינוך בכנסת פועל למען העניין?". ח"כ מרגי בתשובה תאר "בני בוגר ישיבה וסיים מכינה קדם אקדמית בהצטיינות".

בשלב זה יצא הדיון משליטה כאשר פעילים חרדים צעקו לעבר מרגי כי הוא וחברי הכנסת החרדים כנציגי הציבור אשמים בעניין, זאת מאחר "שאינם פועלים לאפשר לימודי ליבה במוסדות החרדיים, וגורמים לאחוזי הנשירה הגבוהים בלימודים האקדמיים".

בהמשך טען ח"כ מרגי כי יש לפעול להסרת החסמים באקדמיה, המקשים על קבלת תלמידים חרדים למוסדות האקדמיים. גם דבריו אלה נתקלו במחאה מצד צעירים חרדים ששהו במקום.

בכנס, שהתקיים על ידי הקמפוס החרדי, השתתפו פרופסור שמואל סנדלר ראש מערך המכללות והמכינות באוניברסיטה, ואף ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג, העומד בראש השדולה לשוויון הזדמנויות למגזר החרדי, שאמר במהלך נאומו - "בואו נודה על האמת, יש אפליה סמויה בפני עובדים ועובדות חרדים בתעסוקה, וזה משהו שצריך להילחם בו".

בהמשך חשף מנהל פרויקט המסגרות החרדיות בות"ת מר רביד עומסי, שאחוזי הנשירה במגזר החרדי מהמכינות הקדם אקדמיות עומד על כ-50 , ועוד 40-50% נושרים במהלך לימודי התואר, מה שמביא בסך הכול לכ-75% נשירה. עם זאת, מספרי הסטודנטים במגזר החרדי עלו משנת 2011 ב-100% מ-6000 סטודנטים ל-12,000 בשנת 2015.

אביגדור רבינוביץ' מסר בתגובה למקרה כי "זה ממש לא אישי נגד חבר הכנסת מרגי. אני מעריך אותו שהגיע, ושעושה המון בנושאים שונים. הוא אולי מהיחידים שטורחים לטפל בנושא בצורה רצינית".
תלמידים חרדים יעקב מרגי אביגדור רבינוביץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד