כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"אנחנו בגלות": יהודי פלורידה חוששים מטרור

פרטים חדשים על הפיגוע שנמנע ב"בית כנסת" - הטמפל הרפורמי במיאמי • ביום שישי תקיים המשטרה המקומית תדרוך בטחוני לקראת שבת, לנציגים היהודיים. FBI הפעילו סוכן סמוי כדי להפיל את המחבל, הם אף סיפקו לו פצצת דמה, כשהגיע להטמין את הפצצה, הוא נלכד

המרכז היהודי באוונטורה. צילומסך
המרכז היהודי באוונטורה. צילומסך

פרטים חדשים אודות הפיגוע שסוכל במרכז היהודי במיאמי, נודעו ל'Bchadrey world'. מתברר כי המחבל שתיכנן לפגוע בית הכנסת, היה במעקב כל העת על ידי סוכנים סמויים של ה-F.B.I. בנוסף, ביום שישי תתקיים פגישת נציגים יהודים עם המשטרה המקומית, כדי לסכם על צרכי אבטחת מרכזים יהודיים, בפלורידה ככלל, ובפרט בפרבר אוונטורה שבדרום פלורידה, שם ממוקם הטמפל הקונסרבטיבי, בו תכנן החשוד לפגוע במהלך שביעי של פסח.

הגבר, בן 40, התאסלם בעבר, ובידי החוקרים שלוש הקלטות וידאו, בהן מתבטא האיש כנציג של דעאש. הוא אכן תכנן לפגוע בבית הכנסת בחג, בעת אשר יהודים רבים שוהים במקום, אולם הסוכן הסמוי צייד אותו במטען דמה. על אף התבטאויותיו אין חשד כי מדובר בתא טרור, אלא בפעולת יחיד.

"אוונטורה שמור על גבך, ISIS (דעאש) בבית" כך הוקלט החשוד בקטעי הווידאו, עוד אמר: "היום הולך להיות יום שבו מוסלמים תוקפים את אמריקה. אני עומד להפציץ את אוונטורה". בקטע הוידאו השלישי, נפרד ממשפחתו, מתוך כוונה לבצע את הפיגוע כשהוא נערך לסיים את חייו. מקורות אף דיווחו, כי כשנעצר הביע אכזבה על כך שלא הצליח לבצע את זממו.

"בחדרי וורלד" - האתר הבינלאומי של 'בחדרי חרדים' באנגלית, קיים שיחה עם הרב משה מץ רב בית כנסת האורטודוכסי באוונטורה ונציג של אגודת ישראל פלורידה, לדבריו: "לפי המידע שיש בידינו כעת, לא היה איום מיידי או מעשי אמיתי". הרב מוסיף: "צריך להיזהר, אך יחד עם זאת לא להיבהל".

"אני רב בבית כנסת שממוקם במרחק כ- 5 דקות מהסינגוגה הקונסרבטיבי עליו מדווחים בחדשות, שהיה מטרה לפיגוע - הסיפור הזה לא באמת משנה משהו, אנחנו בגלות, כל העולם מסוכן, אני דון לא מאמין כי אנו נמצאים בסכנה יותר עכשיו, ממה שהיינו לפני כן".

הרב מספר ל'בחדרי וורלד', כי ביום שישי הקרוב תתקיים פגישה של נציגים ורבנים מהקהילות היהודיות באוונטורה, עם נציגי המשטרה, כדי לקבל עדכונים וסקירה על המצב, ודרכי האבטחה הנדרשים לקראת השבת הקרובה.

בפלורידה ובמיאמי ריכוז גדול ובולט של יהודים, ביניהם ישראלים לשעבר, קהילות של חב"ד, וגם מרכזים יהודיים של קונסרבטיבים ורפורמים.
אבנטורה פלורידה פיגוע אבטחה מחבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד