כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

הסלמה ברצועה: שישה פצמ"רים נורו לעבר ישראל

גזרת הדרום מתלהטת שוב: חמש עמדות של חמאס הושמדו בעקבות מתקפת הפצמ"רים על ישראל ביממה האחרונה

פצצת מרגמה. צילום: משטרת ישראל
פצצת מרגמה. צילום: משטרת ישראל

הסלמה בדרום: ביממה האחרונה שוגרו לעבר ישראל שישה פצצות מרגמה מרצועת עזה. בחסדי שמים לא היו נפגעים. חמש עמדות של חמאס הושמדו במהלך היום מירי פגזים.

בנוסף, דובר צה"ל מסר כי בשעות הערב תקף צה"ל באמצעות כלי טיס של חיל האוויר חמש מטרות המהוות תשתיות טרור השייכות לארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה.

התקיפה בוצעה בתגובה לאירועי הירי שבוצעו ביומיים האחרונים על ידי ארגון הטרור חמאס לעבר כוחות צה"ל שעסקו בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת.

הערב (ד) הותר לפרסום כי בימים האחרונים צה"ל ערך פעילות לאיתור מנהרות תקיפה שנבנו על ידי החמאס בגבול הרצועה באיזור נחל עוז, והבוקר האיזור הוכרז שטח צבאי סגור על ידי אלוף פיקוד הדרום, אייל זמיר.

תיעוד פלסטיני של עבודות החפירה לאיתור מנהרות

תיעוד פלסטיני של עבודות החפירה לאיתור מנהרות

ככל הנראה בעקבות הפעילות, פעילי חמאס מאזור סג'עייה שיגרו בשעות הצהרים שתי פצצות מרגמה לעבר כוחות הנדסה של צה"ל שפעלו באיזור, צה"ל הגיב באמצעות ירי טנקים לעבר עמדות של החמאס, ועל פי דיווח מהרצועה הושמדו שתי עמדות תצפית וירי.

במהלך שעות אחר הצהרים שוגרו עוד ארבעה פצצות מרגמה לעזר כוחות צה"ל בנחל עוז, בכל השיגורים לא היו נפגעים, אולם נגרם נזק לכלי הנדסה צה"ליים. צה"ל השיב באש תותחנים לעבר מקורות הירי.

גורמים מדיניים בירושלים העבירו הערב מסרים תקיפים לחמאס באמצעות מתווכים, לפיהם אם לא ייפסק ירי פצצות המרגמה מעבר הרצועה - צה"ל יגיב. במערכת הביטחון מעריכים כי הירי של חמאס לראשונה מאז סיום מבצע צוק איתן, נעשה בניסיון לשנות את כללי המשחק ולייצר הבנות חדשות שעל פיהן לישראל אסור להמשיך בחיפוש אחר מנהרות.

מושיר אלמסרי, דובר חמאס בעזה, טען כי ישראל גורמת להסלמה האחרונה. "ההסלמה הציונית היא התפתחות חדשה, ההתנגדות הפלסטינית נמצאת תמיד במסגרת התייעצות לקבוע את אופי התגובה להסלמה הציונית". עוד הוסיף כי "על האויב הציוני לא לנסות את סבלנות חמאס וההתנגדות הפלסטינית".

צה"ל אסר על חקלאים לעבוד סמוך לגבול עם רצועת עזה, בעקבות ההסלמה היום באזור הרצועה. מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי בימים האחרונים צה"ל מבצע פעילות כנגד המנהרות בגזרת נחל עוז. הדבר גורר התכתשות מקומית עם החמאס. כעיקרון, אין פני ישראל להסלמה. נכון לעכשיו, פרט למגבלות תנועה מסוימות באזור נחל עוז, אין כל שינוי בהנחיות ההתגוננות. גם בהמשך, נמשיך לעמוד בקשר ישיר עם כל גורמי צה"ל.

תקרית דומה אירעה אתמול (ג') בצפון רצועת עזה, כאשר מחבלים פתחו באש לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות מבצעית סמוך לגדר המערכת. גם תקרית זו הסתיימה ללא נפגעים אך נגרם נזק לכלי הנדסי של צה"ל.

הידיעה עודכנה בשעה 20:36











הסלמה בדרום עזה חמאס עמדות שיגור פצצות מרגמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד